شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مسن ترین مدرس دانشگاه همکلاسی دانشجویانش شد

شیراز نیوز- مسن ترین مدرس دانشگاه پیام نور فارس به واسطه علاقه زیاد به کسب علم و دانش، ضمن حفظ کرسی تدریس زبان انگلیسی، در رشته کارشناسی حقوق این دانشگاه نیز در حال تحصیل است.

  عبدالله لشکری مدرس 67 ساله دانشگاه پیام نور ممسنی پنجشنبه در گفت و گو با شیراز نیوز گفت: این روزها زبان انگلیسی را به دانشجویان دانشگاه پیام نور ممسنی که همکلاسی هایم در رشته حقوق را نیز شامل می شوند تدریس می کنم و همزمان در حال فراگیری علم هستم.

لشکری که روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس وی را به عنوان مسن ترین مدرس این دانشگاه معرفی کرده است، گفت: این روزها به دلیل علاقه زیاد و البته ترغیب دانشجویان به جدی گرفتن تحصیل، در کنار دانشجویان کارشناسی حقوق روی صندلی های دانشگاه می نشینم تا بار دیگر حدیث نبوی و ضرب المثل 'زگهواره تا گور دانش بجوی' را رنگ واقعیت ببخشم.

لشکری مدرک کارشناسی خود را دررشته زبان انگلیسی از دانشگاه شیراز گرفت و پس از آن دوره کارشناسی ارشد را در رشته فرهنگ زبان باستان شناسی به پایان رساند.

مسن ترین مدرس دانشگاه پیام نور فارس که حالا مسن ترین دانشجوی دانشگاه پیام نور ممسنی هم هست می گوید: در سن 67 سالگی با مدرک کارشناسی ارشد، شوق واشتیاق به تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرا در کنار شاگردانم روی صندلی دانشگاه نشانده است.

این مدرس و دانشجوی دانشگاه، در خصوص انگیزه خود برای تحصیل در کنار دانشجویانش اظهار کرد: با توجه به علاقه ای که به آموختن دارم و همچنین تشویق و ترغیب شاگردان جوانم به تحصیل و تحقق به شعار خواستن توانستن است، رشته حقوق در مقطع کارشناسی پیام نور ممسنی را انتخاب کردم و قصد دارم تا مقطع دکترا نیز پیش روم.

وی شیرین ترین خاطره زندگی خود را حضور در کنار شاگردانش در کلاس درس می داند و از اینکه دانشجویان او را با عنوان پدر صدا می زنند احساس جوانی و شادابی دارد.

لشکری این را نیز گفت که هدف از ادامه تحصیلش این است که در جامعه نهادینه شود که تحصیل منحصر به جوانان نیست و تحصیلات در دستیابی انسان به درک خوبی از جامعه واجتماع و برخوردهای درست مفید و راهگشا است.

این مدرس دانشگاه پیام نور گفت: همراه با پسرم در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور و هر دو در رشته حقوق شرکت کردیم که پسرم در این آزمون قبول نشد اما من موفق شدم.

لشکری با دفاع از ارزش مدرک دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان این دانشگاه در فرایند آموزش با سخت گیری های خاص و بجایی روبرو هستند و حتی بیست و پنج صدم یا نیم نمره هم ارفاق نمی شود و از این رو، کسی که درس نخواند نمی تواند نمره بیاورد و این امر سبب شده است که فارغ التحصیلان پیام نور باسواد از این دانشگاه خارج شوند.

این مدرس دانشگاه پیام نور گفت: دانشجویان پیام نور با وجود آن که سرکلاس درس حاضر نمی شوند ولی نمره های خوبی در آزمون ها کسب می کنند که این امر نشان دهنده توانمندی علمی آنها در مقایسه با دانشجویان دوره های روزانه است که سرکلاس درس دانشگاه ها حاضر می شوند.

دانشگاه پیام نور ممسنی 180 مدرس مدعو دارد.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در 158 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد