شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

طرح پُــر کردن چاههای غیر مجاز در فارس توقف ناپذیر است

شیراز نیوز - مجری طرح تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای فارس بیان داشت:پرکردن چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز از مهم ترین برنامه های طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در فارس است که بدون توقف ادامه می یابد.

  به گزارش دریافتی دوشنبه شیراز نیوز از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس مهندس غلامحسین کریمی افزود: از سال 1385 با توجه به وضعیت آبخوان های دشت ها و برای برقراری تعادل میان میزان برداشت و تغذیه آبهای زیرزمینی این طرح مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: این طرح از سال گذشته با توجه به بحران شدید در وضعیت آب خوان های کشور از حساسیت ویژه ای برخوردار و در قالب 15 پروژه آغاز شد که سه پروژه در حیطه وظایف جهاد کشاورزی و یک پروژه در محدوده وظایف سازمان زمین شناسی تعریف شد.
وی ادامه داد : در سال گذشته 1064 چاه غیرمجاز دراستان فارس در قالب این طرح پر و مسلوب المنفعه شد و در سال جاری تا کنون350 حلقه چاه پر شده که این روند با توجه به همکاری و مساعدت دیگر سازمان ها همچنان در حال انجام است.
این مسوول نصب کنتورهای هوشمند آب و برق را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و گفت:نظارت بر گروه های گشت و بازرسی، نصب دستگاه های GPS بر روی دستگاههای حفاری، اجرای طرح های تغذیه مصنوعی، حفر چاه های پیزومتر، نصب دستگاه های اندازه گیری بر روی چاه های پیزومتر و اکتشافی و اطلاع رسانی خرید چاه های کم بازده از دیگر اهداف و برنامه های این طرح است.
کریمی درباره اجرای این طرح گفت: برای بهتر اجرا شدن طرح تعادل بخشی از سال گذشته، شرکت مدیریت منابع آب ایران اقدام به تنظیم دستورالعمل و روش اجرایی در قالب کارگروه ها نموده که با توجه به نقش و اهمیت آب منطقه ای فارس در حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی، یک نفر از استان فارس در این کارگروه دعوت به همکاری شده و نقطه نظرات آب منطقه ای در کارگروه ها مدنظر قرار گرفته است. بر این اساس تا حد زیادی این دستورالعمل ها و روش های اجرایی مطابق با شرایط استان فارس بوده و بومی سازی شده است.
وی اضافه کرد: مسئله بحران آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدیران ارشد دولتی به حساسیت آن واقف شده اند بنابراین با توجه به مصوب شدن پروژه های 15 گانه این طرح در شورای عالی آب و اختصاص اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان برای اجرای آن، آینده روشنی برای انجام طرح پیش رو است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد