شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مردم شیراز پیکر دو جان باخته حادثه منا را تشییع کردند

شیرازنیوز- پیکر دو نفر دیگر از جان باختگان حادثه منا صبح پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم شیراز از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تا میدان شاهزاده قاسم شیراز تشییع شد.

  این آیین با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و خانواده های جانباختگان حادثه منا و مسوولان محلی از حرم مطهر شاهچراغ(ع) تا میدان شاهزاده قاسم شیراز برگزار و سپس به گلزار شهدای شهرستان شیراز منتقل و تشییع شد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر پیکر این جانباختگان نماز خواند.
مدیر حج و زیارت استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره پیکر هشت نفر از حجاج جانباخته استان فارس به شیراز منتقل شد که اجساد دو نفر از آنها در شیراز تشییع شد و شش نفر به شهرستان های فارس منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم تشییع می شوند.
علیرضا زینلی افزود: امسال سه هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن هستند و دو کاروان نیز از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.
درحادثه دوم مهر 94 که در مکه و همزمان با عید قربان رخ داد، صدها زائرخانه خدا جان باختند که علت اصلی این حادثه هنوز مشخص نشده است.
تعداد کل جانباختگان این حادثه مربوط به استان فارس 49 نفر اعلام شده است.
پیش از این پیکر 22 نفر از جانباختگان حادثه منا استان فارس با حضور مردم ولایت مدار استان فارس در حرم شاهچراغ(ع) تشییع شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد