شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

هویت سه شهید گمنام استان فارس مشخص شد

شیرازنیوز- رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: هویت سه شهید گمنام دفن شده در استان فارس با استفاده از روش DNA مشخص و پس از 30 سال دوری و چشم انتظاری به خانواده های آنها اطلاع رسانی شد.

  به گزارش شیراز نیوز سردار سرتیپ دوم مجتبی مینایی فرد، یکشنبه در نشست خبری که با حضور خانواده برخی از این شهدای تعیین هویت شده برگزار شد، بیان کرد: پیکرهای مطهر شهیدان ولی نوری، سید حسن ساجدی منش و علی شیر بویر احمدی که به عنوان شهدای گمنام در استان فارس به خاک سپرده شده بودند با استفاده از آزمایش های DNA شناسایی شده است.
وی افزود: سردار شهید ولی نوری در سال 89 در دانشکده شهید باهنر، شهید سید حسن ساجدی منش اهل شهرستان مرودشت در خرداد 90 در شهر زرقان شیراز و شهید علی شیر بویر احمدی اهل شهرستان ممسنی نیز 26 خردادماه سال 90 در شهر زرقان به عنوان شهدای گمنام به خاک سپرده شده بودند.
نماینده کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در فارس اظهارداشت: کارتشخیص هویت دوشهیددیگرکه به عنوان شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در دو نقطه دیگر از استان فارس به خاک سپرده شده اند نیز در حال انجام است که به زودی نتایج احراز هویت آنها به خانواده هایشان اعلام می شود.
مینایی فرد اضافه کرد: هر پنج شهید در عملیات قدس سه به درجه رفیع شهادت نائل شده اند که برنامه مشترکی برای پاسداشت یاد و خاطره این شهدا برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به رشادت های شهید ولی نوری ادامه داد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس در سمت های فرمانده تیپ در عملیات های مختلف از جمله والفجر چهار، قدس سه، عین المنصور و مدیریت حراست از تنگه هرمز و آب های خلیج فارس را در جبهه های حق علیه باطل بر عهده داشت.
او گفت: دردوران دفاع مقدس، عملیات قدس سه در منطقه عمومی دهلران به لشکر 19 فجر فارس سپرده شد که در آن عملیات شهید نوری به عنوان فرمانده حاضر شد و در شرایط دشوار و مهمی، این عملیات را با موفقیت انجام داد و سرانجام در همان عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس افزود: روز بیست و پنجم آذرماه جاری آیین ویژه ای با حضور مسئولان استان فارس و استقبال رسمی نظامی از خانواده این شهید در دانشکده باهنر شیراز برگزار می شود و در حاشیه این آیین از کتاب این شهید با عنوان'بابا ولی' رونمایی خواهد شد.
رئیس دانشکده باهنر شیراز نیز گفت: این دانشکده از سال 89 میزبان یکی از شهدای گمنام بود که بعد از تعیین هویت مشخص شد پیکر شهید ولی نوری از فرماندهان استان فارس در دوران دفاع مقدس در این مکان به خاک سپرده شده است.
محمدمهدی علویان مهر، افزود: آیین ویژه تقدیر از مقام شامخ این فرمانده شهید استان فارس روز چهارشنبه بیست و پنجم آذرماه جاری، و پنجشنبه شب (26 آذرماه) با حضور مسئولان استان فارس و خانواده شهید نوری در این دانشکده برگزار می شود.
وی بیان کرد: ترویج سیره شهدا در بین جوانان از عمده برنامه های این مرکز فرهنگی و علمی است و از این رو میزبانی از شهدا از افتخارات این دانشکده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد