شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

درآمد ثابت برای پزشکان از مزایای پزشک خانواده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

شیرازنیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پزشکان خانواده به کمک این برنامه بیماران خود را می شناسند و از این طریق درآمد ثابت و مشخصی دارند و این یکی از مزایای خوب برنامه پزشک خانواده است.

  به گزارش خبرنگارشیراز نیوز، محمد شریعتی، روز دوشنبه در دومین روز برپایی نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده در شیراز افزود: پزشکان خانواده می توانند روی درآمد خود حساب کنند و دیگر نیازمند این نیستند که فقط از محل ویزیت کسب درآمد کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: همچنین پزشکان خانواده می توانند پس از چند سال خدمت و کسب تجربه در این حیطه، در دوره تخصصی پزشک خانواده شرکت کنند و این یکی دیگر از مزایای پزشک خانواده است.
وی افزود: ارتباط بین پزشکان خانواده در سطح یک و دیگر سطوح این برنامه، موجب افزایش سطح سوادو توانمندی پزشکان خانواده می شود.
شریعتی بیان کرد: در واقع با این سیستم، پزشکان خانواده به این احساس خوب می رسند که برای بیماران و افراد سالم، مفید هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از مطالب خود، پیشرفت های برنامه پزشک خانواده در فارس را قابل ملاحظه توصیف کرد و گفت: فارس پیشتاز اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور محسوب می شود.
شریعتی افزود: در استان فارس مراقبت های سلامت به خوبی لحاظ شده و در کنار پزشک خانواده، پیشگیری از بیماری ها و موضوع چگونگی خود مراقبتی افراد در گروه های سنی به خوبی انجام می شود که این نوید بخش جمعیتی سالم تر در آینده است.

** پزشک خانواده، برنامه مناسبی برای ارتقای سلامت مردم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این سمینار اظهار داشت: ارایه خدماتی که با همکاری پزشک خانواده، مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و سلامت روان، انجام می شود و همچنین فعالیت هایی که متمرکز بر سلامتی مردم است، بیانگر تحولی است که در نظام بهداشت کشور اتفاق افتاده است.
محسن اعرابی افزود: برنامه پزشک خانواده که امروزه همه کشورهای پیشرفته، آن را در نظام سلامت خود اجرا کرده اند، نشان دهنده اهمیت این برنامه و اثر بخشی آن در ارتقای سلامت مردم است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: فعالیتی که استان فارس و مازندران در برنامه پزشک خانواده دارند، به خوبی نشان می دهد که تیم پزشک خانواده و مراقبان سلامت در کنار هم، با تمرکز بر گروه های سنی و ارایه بسته های مناسب، می توانند خدمات با کیفیت بالاتری را برای همه مردم داشته باشند.
اعرابی با اشاره به سیاست های رهبر معظم انقلاب در مورد سطح بندی و نظام ارجاع، آن را یکی از دستورکارهایی دانست که سطح سلامت مردم را در سراسر کشور ارتقا می دهد.
وی ادامه داد: این موضوع در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده و امیدواریم در برنامه ششم توسعه هم به آن توجه شود.
نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده که روز ششم دی ماه جاری با حضور کارشناسان، صاحبنظران سراسر کشور، متخصصانی از کشور ترکیه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان خانواده استان فارس در شیراز آغاز شد، عصر امروز (هفتم دی) به کار خود پایان داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد