شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

امام جمعه جهرم:30 سال در مورد بحران آب این شهرستان فقط حرف زده ایم

شیرازنیوز- امام جمعه جهرم گفت: این که بیان کنیم از 30 سال پیش در مورد بحران آب در این شهرستان سخن گفته ایم لیکن هنوز این بحران حل نشده و راه به جایی نبرده ایم، برای ما زیبنده نیست.

  به گزارش شیراز نیوز حجت الاسلام لطف الله دژکام در همایش بحران و مدیریت منابع آب جهرم، بیان داشت: مطالعه کارشناسان و باغداران شهرستان جهرم از 50 سال پیش، بحران زا بودن منابع آب این منطقه را پیش بینی کرده و فرمانداری جهرم نیز 25 نیز سال پیش با برگزاری سمیناری در مورد بحرانی بودن وضعیت آب در این شهرستان هشدار داده بود.
وی افزود: بحران آب به گونه ای است که باغداران برای آبیاری و حفظ باغ های خود در تابستان 94 ناگزیر به خرید آب و آبیاری با تانکر شدند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برگزاری سمینارها برای حل معضل آب، بدون چاره اندیشی و اقدام عملی مشکلی را بر طرف نمی کند، بلکه برطرف شدن این مشکل نیاز به مدیریت چند بُعدی و همکاری و همفکری نهادهای مختلف دارد تا به نتیجه مطلوب برسیم.
امام جمعه جهرم اظهارکرد: برپایی همایش ها هم زمانی نتیجه می دهد که به حل یک مساله بیانجامد و دستاوردی عینی و مشهود داشته باشد و به همین سبب باید نسبت به مسایل برخوردعالمانه داشته باشیم و بدون تردید حل مشکل بحران آب هم نیازمند رویکرد علمی و عملی است.
دژکام، گفت: متاسفانه برخی از آمارهایی که از سوی مسئولان و کارشناسان ارایه می شود با یکدیگر همخوانی ندارد و امیدواریم دراین مورد دقت نظر بیشتری از سوی ارایه کنندگان آمار اعمال و ارقام برپایه انجام کار علمی و کارشناسی دقیق اعلام شود .
وی ادامه داد: باید همزمان با برنامه ریزی برای برطرف شدن بحران آب در شهرستان جهرم برای اشتغال مردم نیز برنامه ریزی اصولی داشته باشیم.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد