شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

امام جمعه کازرون: خون شهید نمر ماهیت پلید آل سعود را برملا خواهد کرد

شیرازنیوز- امام جمعه کازرون گفت: خون روحانی مبارز شهید نمر باقر النمر، ماهیت پلید آل سعود را برملا و زمینه زوال این رژیم آمریکایی اسراییلی را فراهم خواهد کرد.

  به گزارش شیراز نیوز حجت الاسلام محمدخرسند، یکشنبه در جمع طلاب و استادان حوزه علمیه کازرون که در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقرالنمر توسط رژیم آل سعود در محل این حوزه تجمع کرده بودند، اظهار داشت: جرم این شهید بزرگوار چه بوده آیا اسلحه به دست گرفته و کسی را ترور کرده بود یا این که فقط در منطقه شیعه نشین عربستان سخنرانی می کرد؟
امام جمعه کازرون، با محکوم کردن عمل غیر انسانی رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شهید شیخ نمر، اظهار کرد: این شهید بزگوار اولین عالمی نیست که برای مظلومیت اسلام، خونش بناحق ریخته می شود و آخرین هم نخواهد بود .
خرسند ادامه داد: کشورهای استکباری که دم از دموکراسی و آزادی بیان می زنند این جنایات آل سعود را می بینند اما سکوت می کنند و اگر هم موضع می گیرند به گونه ای است که به رژیم آل سعود لطمه ای نخورد و حتی کلمه محکومیت را هم بکار نمی برند .
امام جمعه کازرون افزود: بدون شک خون به ناحق ریخته شهید نمر، زوال رژیم آل سعود را نزدیک تر می کند.
وی بیان کرد: استکبار جهانی، کشوری مانند ایران را که مردم در تمام انتخابات شرکت کرده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت دارند، یک نظام ضد مردمسالاری می دانند و هم ساله به بهانه های مختلف علیه کشورمان قطعنامه صادر می کنند لیکن در مقابل جنایات آل سعود سکوت می کنند.
طلاب و روحانیان شرکت کننده در این تجمع با شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، اعدام شیخ نمر را محکوم و انزجار خود را از رژیم آل سعود اعلام کردند.
شیخ نمر باقر النمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که در تاریخ 23 مهر 1393به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان حکم اعدام وی را تایید کرد که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت اما با این وجود این روحانی شیعه روز یازدهم دی ماه جاری به همراه 46 نفر از زندانیان جرایم تروریستی در عربستان اعدام شد.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتر غرب شیراز واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد