شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

تشکل های اهل سنت جنوب ایران و فارس: اعدام شیخ نمر اقدامی ناسنجیده و خطرناک بود

شیرازنیوز - چهارتشکل اهل سنت جنوب ایران و فارس با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: قطعا اعدام شیخ نمر باقرالنمر اقدامی بسیار ناسنجیده و خطرناک بوده که بار دیگر امت اسلام را بر لب پرتگاه تفرقه، اختلاف و جنگ های داخلی افکنده است.

  به گزارش دریافتی روز دوشنبه شیراز نیوز دربخش دیگری از این بیانیه آمده است: جهان اسلام دربرهه ای بس حساس و خطرناک قرار گرفته، حوادث تلخ و جانکاهی که امت اسلام را به خود مشغول ساخته بسیار نگران کننده است و این حوادث بستر را برای مداخله ابرقدرتهای جناینکار و نابودی سرزمین های اسلامی مهیا ساخته است.
این بیانیه افزوده است: شورای عالی مدارس اهل سنت و جماعت جنوب کشور، هیات فتوا، علما، اساتید و طلاب معهد عالی، مدرسین و طلاب مدارس علوم دینی و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و جماعت، ضمن محکوم کردن اعدام آن عالم مبارز توسط حکومت عربستان سعودی، آن را عملی سیاسی و غیر انسانی و به دور از هر گونه حکمت و عاقبت اندیسی می دانیم .
در ادامه این بیانیه عنوان شده است: از عقلای امت اسلام انتظار داریم که با اقدام تاریخی خویش و گام نهادن در مسیر اخوت و برادری مانع از تکرار چنین جنایت هایی گردند.
این بیانیه با امضای سید احمد یگانه قلاتی رئیس هیات فتوای اهل سنت و جماعت جنوب ایران، سید محمد یوسف وخشوری رئیس معهد عالی علوم اسلامی اهل سنت و جماعت جنوب ایران، محمد صالح انصاری دبیر تشکل ائمه جماعات اهل سنت و جماعت استان فارس و سید مسعود وخشوری دبیر شورای مدارس مقدمات و متوسطه اهل سنت و جماعت جنوب ایران، انتشار یافته است.
شیخ نمر باقر النمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بود که در تاریخ 23 مهر 1393به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان حکم اعدام وی را تایید کرد که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت اما با این وجود این روحانی شیعه روز یازدهم دی ماه جاری به همراه 46 نفر از زندانیان جرایم تروریستی در عربستان اعدام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد