شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

توانمند سازی کشاورزی فارس نیازمند اعتبارات ویژه است

توانمند سازی کشاورزی فارس نیازمند اعتبارات ویژه است

شیرازنیوز- رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: مقابله با عوارض خشکسالی و توانمندسازی بخش کشاورزی این استان به اعتبارات ویژه و توجه هر چه بیشتر مسئولان نیاز دارد.

  محمد مهدی قاسمی، دوشنبه در گفت و گو با شیراز نیوز اظهار کرد: اگرچه استان فارس در اجرای شیوه های نوین آبیاری در کشور رتبه نخست را دارد اما، حجم بالای عملیات و پاسخگویی به نیازهای این بخش اعتبارات گسترده تری را می طلبد.
وی ادامه داد: افزایش تـدریجی هزینه های تامین آب، ایجاد رقابت بین گروه های مصرف کننده و استفاده ناکارآمد از منابع آب در بخش کشاورزی، مدیریت منابع آب را با مشکلات پیچیده تری مواجه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی با توسعه سامانه های آبیاری تحت فشار، اعطای یارانه و تسهیلات ارزان قیمت، گامی رو به پیش در مسیر مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی برداشته است.
قاسمی ادامه داد: بخش کشاورزی همواره با مشکلاتی مانند سرمازدگی، سیل، خشکسالی و آفات مواجه است و این مولفه ها به آسیب پذیری این بخش دامن می زند، اما با بهره گیری از فناوری های پیشرفته اطلاع رسانی می توان نقش مهمی در کاهش آسیب ها ایفا کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود : مدیریت خشکسالی تنها با پایش و پیش بینی بهنگام می تواند راهگشا باشد و از این طریق راه را بر عوارض بی شمار پدیده خشکسالی ببندد و از میزان خسارت ها بکاهد.
قاسمی اظهار کرد: منابع پایه آب و خاک متعلق به همه آحادجامعه بشری است وباید به عنوان کالایی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مد نظر قرار گیرد .
وی افزود: برای مدیریت بهینه این منابع باید با افرادی که زمینه هدرروی آنها را فراهم می کنند برخورد قانونی صورت گیرد و در کنار آن مشوق هایی برای بهره بردارانی که در حفاظت از این منابع کوشا هستند، در نظر گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد