شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

معاون سازمان تبلیغات اسلامی فارس: شورای فرهنگ عمومی فارس در موضوع اوقات فراغت ورود کند


شیرازنیوز- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس طرح موضوع اوقات فراغت در شورای فرهنگ عمومی استان فارس در شرایط نبود ساز و کار فعالیت های هماهنگ دستگاه ها را در این عرصه خواستار شد.

  حجت الاسلام شکرالله دانش شنبه در گفت و گو با شیراز نیوز  افزود: برای هم افزایی تلاش ها در این زمینه باید کار با عزمی ملی دنبال شود و حداقل ستاد و سازو کار مناسبی که فراتر از دستگاه های فرهنگی باشد، شکل گیرد، چرا که موضوع اوقات فراغت به همه بخش های جامعه مرتبط است و در فعالیت های هماهنگ، باید از ظرفیت همه نهادها از جمله شهرداری ها استفاده شود.
وی اظهار کرد: در استان فارس برخی دستگاه ها از ظرفیت ها و توان خوبی برای مشارکت در طرح های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برخوردار بوده و در عین حال با کمبود اعتبار روبرو هستند و از سوی دیگرَ، دستگاه هایی وجود دارند که از توان لازم برای مشارکت در این طرح برخوردار نیستند اما می توانند حامی این برنامه ها باشند و از این رو، باید با طرح موضوع اوقات فراغت در شورای فرهنگ عمومی فارس سازوکار مناسبی اندیشیده شود.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس افزود: اگر امکانات استان در زمینه اوقات فراغت تجمیع و متمرکز شود می توان امیدوار بود که کارهای بزرگی را انجام دهیم و این موضوع مستلزم داشتن پشتوانه ای محکم و تاکید استاندار فارس به مسئولان دستگاه های اجرایی برای فعالیت در این حوزه و ارائه گزارش عملکرد آنها است.
دانش در ادامه بر اهمیت جذابیت برنامه های اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: دیگر نمی توان با ابزار و شیوه های 50 سال پیش چنین برنامه هایی را مدیریت و برنامه ریزی کرد چرا که ذائقه ها تفاوت پیدا کرده است و ممکن است شبکه های اجتماعی تلفن همراه وقت زیادی از دانش آموزان را در فصل تابستان به خود اختصاص دهد و از این رو، برنامه های اوقات فراغت باید جذابیت بیشتری نسبت به آنها داشته باشد.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین اظهار کرد: باید با شناسایی نقاط ضعف در برنامه های اوقات فراغت، از فرصت خوبی که تعطیلی سه ماهه دانش آموزان به وجود آورده است در راستای پرورش نسلی بهتر و جامعه ای پویا و رو به رشد بهره گیریم که این موضوع نیز ضرورت شکل گیری ستادی با برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت را مطرح می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد