شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس اتحادیه مشاوران املاک شیراز: ساماندهی منازل مبله را به این اتحادیه بسپارید

شیراز نیوز- لزوم ساماندهی پدیده منازل مبله در شیرازمورد تاکید برخی مسوولان است که رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک شیراز گفت این صنف می تواند در تمام طول سال ساماندهی منازل مبله شیراز را عهده دار شود.

  محمد قاسم تابنده، سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شیراز نیوز گفت: برابر با قانون نظام صنفی و اجازه مجلس شورای اسلامی یکی از وظایفی که در حیطه اختیارات ما گنجانده شده است ساماندهی منازل مبله است که به رغم دستورالعمل ها ، نظام جامعی درباره آن وجود ندارد و در برخی ایام در اختیار ارگان های دیگر سپرده شده و جزو وظایف آنها قلمداد می شود.

وی ادامه داد: همین عدم اختیارات تام موجب شده که تاکنون منازل مبله بطور کامل ساماندهی نشود و به سرانجامی نرسد.

وی بیان کرد: البته مقصود این نیست که فقط این وظیفه را مختص به خود می دانیم بلکه بخشی به ما و بخشی دیگر به اتحادیه هتلداران و مهمانپذیران مربوط می شود مانند استان اصفهان که با سپردن کل وظایف به این دو اتحادیه توانسته موجب رضایت خاطر صاحبان املاک و میهمانان وارد شده به استان و شهرشان را فراهم کنند و ما هم باید این پدیده را در شیراز اجرایی کنیم.

تابنده درباره آغاز سال نو و ورود میهمانان شیرازی و وضعیت ساماندهی در منازل مبله در فصل بهار گفت: برای جلوگیری از تخطی و سوء استفاده های احتمالی برخی افراد از یک ماه پیش ستاد میهمانان نوروزی البته بدون دعوت اتحادیه املاک شیراز با حضور فرمانداری ، شهرداری ، اداره اماکن و معابر عمومی و اتحادیه هتلداران،مهمانداران و مهمانپذیران برای سرویس دهی خدمات و جادهی مسافران تشکیل جلسه داد و قرار است در معابر ورودی مرکز فارس مستقر شوند تا مسافران را راهنمایی کنند.

وی گفت:ضمن اینکه سایتی طراحی و راه اندازی شده که مالکین منازل مبله در شیراز با ثبت نام در آن کلیه اطلاعات و مشخصات ملک خود را وارد می کنند و بالطبع خیلی از منازل مبله که در اختیار مسافرین قرار می گیرد حائز شرایط لازم نیستند و می توان با همکاری فرمانداری و اتحادیه صنفی مشاورین املاک شیراز آنها را شناسایی و مورد بررسی قرار داد.

پدیده منازل مبله از حدود 10 سال پیش به صورت پررنگ تر در شیراز مطرح شد و اوج تبلیغات این منازل در تعطیلات نوروز و تابستان است.

تبلیغات این منازل عمدتا به صورت اعلام شماره موبایل و درج این شماره ها با رنگ های فشاری(اسپری) بر روی دیوار منازل، کیوسک های مطبوعات، ایستگاه های برق و گاز و دیگر بناهای عمومی است.

مقامات قضایی و انتظامی استان فارس روش تبلیغات و گاهی خود این پدیده را تقبیح می کنند ولی اخیرا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس سایتی را برای دارندگان منازل مبله برای ساماندهی این پدیده اعلام کرده است.

دلیل استقبال مسافران نوروز و تابستان از این نوع منازل، ارزان تر بودن و امکانات بیشتر این مکان ها نسبت به هتل ها و اماکن اقامتی رسمی دیگر است.

برخی مسافران، هم منازل مبله و هم مسافرخانه و هتل را رها می کنند و به خیمه افراشتن در پارک ها و کنار پارک ها روی می آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد