شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

آمادگی آتش نشانی شیراز برای چهارشنبه پایان سال

شیرازنیوز- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در چهارشنبه پایان سال (چهارشنبه سوری) خدمات مورد نیاز را در نقاط مختلف شهر ارائه دهد.

  به گزارش دریافتی سه شنبه شیراز نیوز، به نقل از روابط عمومی این سازمان، محمد مهدی شایق افزود: بر همین اساس، 506 نیروی آتش نشان در قالب 50 اکیپ، علاوه بر ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر، در نقاط مختلف شهر نیز مستقر شده اند تا در صورت لزوم به موقع و سریع وارد عمل شوند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان و خصوصا مراقبت بیشتر خانواده ها از فرزندانشان در این روز ادامه داد: باید با فرهنگ سازی در این زمینه، به سمت پیشگیری از وقوع حوادث و اتفاقات ناگواری که ممکن است روی دهد حرکت کنیم.

شایق افزود: به منظور فرهنگ سازی مناسب در این زمینه، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، سه هزار جلد کتاب و تعداد قابل توجهی بروشور چاپ شده که در اختیار شهروندان و خصوصا گروههای سنی جوان و نوجوان قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از خانواده ها درخواست کرد که در چهارشنبه پایان سال در کنار فرزندان خود باشند تا در کنار مراقبت آنها شاهد حوادث کمتری باشیم.

وی، ضمن اعلام آمادگی کامل این سازمان در ایام نوروز هم گفت: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای حضور هرچه فعال تر این مجموعه در کنار سایر مجموعه ها و دستگاهها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و میهمانان نوروزی انجام شده است.

او اظهار داشت: شهروندان و میهمانان نوروزی اطمینان داشته باشند که نیروهای تلاشگر آتش نشانی را در تمامی ساعت های شبانه روز در کنار خود خواهند داشت.

سازمان آتش نشانی شیراز در سالهای اولیه تأسیس در سال 1329 به عنوان واحد اطفایی در بدنه شهرداری شیراز تأسیس شد.

شهرداری شیراز به تبع سیاست گذاری انجام شده در زمینه تجهیز سازمانهای آتش نشانی کشور به سبک امروزی، در سال 1351 اقدام به راه اندازی ایستگاه شماره یک در محدوده پل حر کرد و در در سال 1356 نیز دومین ایستگاه آتش نشانی در پارک خلدبرین فعلی تاسیس شد.

هم اینک نیز این سازمان در نقاط مختلف شهر دارای 16 ایستگاه است که ایستگاه شانزدهم در محل شهرک صنعتی شیراز وافع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد