شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیر کل ارشاد فارس: نبود نقد در فضای رسانه ای استان شکسته شود

شیرازنیوز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ضمن انتقاد از نبود فضای نقد در رسانه های این استان گفت: روزنامه های سراسری در فارس تابوی خودساخته نبود نقد در فضای رسانه ای این استان را بشکنند.

  به گزارش دریافتی شنبه شیراز نیوز، بهزاد مریدی در دیدار سرپرستان روزنامه های کشوری در فارس افزود: برای شروع این کار نقد را هم از خود ما آغاز کنید.
او ادامه داد: روزنامه های کشوری برای ترویج فضای نقد در استان از حمایت های قوی تری برخوردارند و به همین دلیل می توانند تابوی خودساخته نبود فضای نقادی در رسانه های این استان را به راحتی بشکنند.
وی، از این اقدام روزنامه ها که صرفا به خبر می پردازند انتقاد کرد و گفت: خبرها را خبرگزاری ها و سایت ها به سرعت منتشر می کنند و بنابراین روزنامه ها باید به تحلیل، نقد و بررسی معضلات و مشکلات بپردازند تا بتوانند در این زمینه جریان سازی کنند.
مریدی، خواستار تعدیل سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سرپرستی های روزنامه های کشوری در استا نها شد و افزود: باید پذیرفت که روزنامه های کشوری در استانها حضور داشته و به سهم خود فعالیت می کنند و بنابراین باید با آنها عادلانه رفتار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به تنظیم و تصویب شیوه نامه جدید در خصوص دفاتر سرپرستی روزنامه های سراسری در استانها تصریح کرد: شخصیتهای کاسب کار و غیرفرهنگی شایستگی سرپرستی دفاتر نمایندگی روزنامه های کشوری در استانها را ندارند افرادی که از شان مدیریت روزنامه برخوردار باشند حمایت خواهند شد.
وی، در خصوص برخورداری روزنامه ها از آگهی های تبلیغاتی هم گفت: با توجه به طراحی یک نرم افزار جدید، تقسیم آگهی ها از این پس به شکل دیجیتالی انجام می شود که با این کار، جلو لابی گری و دلال بازی احتمالی برخی افراد گرفته می شود و از مداخله اشخاص در این پروسه جلوگیری می شود.
مریدی اضافه کرد: نرم افزار مذکور همچنین کمک می کند که تمامی روزنامه ها از آگهی های مربوط به وزارت نفت بهره مند شوند و این آگهی ها تنها به چند روزنامه مورد نظر این وزارتخانه اختصاص نیابد.
وی، از نحوه فعالیت ها دکه های فروش و عرضه روزنامه ها نیز انتقاد کرد و افزود: برای ساماندهی این دکه ها تاکنون با سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهرداری شیراز به نتیجه نرسیده ایم که امیدواریم این اتفاق هرچه سریعتر روی دهد و وضعیت این دکه ها مشخص شود که آیا عرضه کنند روزنامه و محصولات فرهنگی هستند یا اقلامی مانند سیگار عرضه می کنند؟
او اضافه کرد: یکی از عمده ترین عوامل کاهش تعداد تیراژ روزنامه ها در شیراز نبود مکان مناسب برای فروش و عرضه آنها است چرا که در مکان هایی که به این امر اختصاص یافته اولویت به محصولات و کالاهای دیگر اختصاص یافته است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد