شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

شیراز، میزبان سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی


شیراز نیوز: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان فارس از برپایی سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی توسط این دانشگاه از 14 تا 16 دی ماه در شیراز خبر داد و گفت: زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور برای نیل به هدف دانشگاه کارآفرین یکی از هدف های برپایی این نمایشگاه است.

  دکتر علیرضا موغلی، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان فارس امروز (3دی) در جمع خبرنگاران از برپایی سومین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی توسط این دانشگاه از 14 تا 16 دی ماه در شیراز خبر داد و گفت: زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی در کشور برای نیل به هدف دانشگاه کارآفرین، پیوند صنعت و دانشگاه، شناسایی فرصت های شغلی در مقیاس استانی و تشویق صاحبان صنایع به بهره گیری از منابع عظیم انسانی پرورش یافته در دانشگاه جامع علمی و کاربردی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار را در قالب برپایی بازارچه های کارآفرینی از جمله بخش های نمایشگاه خواند و یادآور شد: برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی، برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعات اشتغال و کار آفرینی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی فارس با اشاره به اینکه به دنبال پذیرش ایده هستیم که در این نمایشگاه مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: هدف ایسنت که آموزش را به کف بنگاه ها ببریم چرا که رویکرد ما ارتقا بهره وری است.

 

موغلی با تاکید بر اینکه با توجه به نیازهای صاحبان مشاغل مواد درسی را تدوین می کنیم، افزود: این نمایشگاه ها بستری را فراهم می کند تا زمینه سازی برای بازنگری برنامه های درسی صورت گیرد و زمینه سازی در زمینه بازار محور و مهارت محور و کارآفرین را در دانشگاه ایجاد می کند.

 

این مقام مسئول از راه اندازی سه مرکز جدید در فارس خبر داد و اضافه کرد: مرکز هوانوردی به خاطر اینکه فارس در صنعت هوایی کشور حرفی برای گفتن دارد، ایجاد می شود و همچنین مرکز تخصصی جهانگردی و گردشگری با رویکرد توریست درمانی راه اندازی خواند شد که مجوزهای کلی آن گرفته شده است و مرکز فرهنگی وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی می شود که باید مقدمات آن فراهم شود.

 

وی اضافه کرد: در رشته های فنی بالای 80 درصد، رشته های خدماتی بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل شدند و رشته های هنری نیز افراد را از لحاظ مهارتی به جایی رسیدند که خودشان کسب و کار راه انداختند و باید گفت: درصد اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه 2 برابر فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد