شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

فارس، ششمین میزبان سفرنامه سلامت و امید سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شد

شیراز- شیراز نیوز- ویژه برنامه سفرنامه «سلامت و امید» در ششمین سفر خود امروز شنبه با حضور مردم و مسئولان در شهر شیراز برگزار شد.

 شهر شیراز نخستین مقصد سفرنامه سلامت و امید در این استان بود که منتخبی از این برنامه از ساعت 9:50 صبح به مدت بیست دقیقه به صورت زنده از شبکه سراسری اول سیما پخش شد.

استاندار فارس با حضور در این برنامه تلویزیونی، جمعیت هلال احمر را تشکیلاتی بشردوستانه معرفی کرد که در زمان وقوع حوادث خدمات امدادی به آسیب دیدگان ارائه می کند.

محمد احمدی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان فارس یک جمعیت اثرگذار در منطقه جنوب کشور می باشد، گفت: سفرنامه سلامت و امید علاوه بر تحقق هدف اصلی آن که همان کمک به تامین سلامت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه است، تحول بزرگی در زمینه شناسایی خیرین ایجاد کرده است.

** هلال احمر ایران، از جمعیت های برتر و توانمند در دنیا است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: عملکرد شاخص جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه فعالیت های امدادی، آموزشی و بشردوستانه به گونه ای بوده است که این جمعیت را جزو جمعیت های برتر و توانمند در بین 189 کشور عضو فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر قرار داده است.

ضرغام صادقی بیان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که به 30 کشور جهان خدمات درمانی ارائه کند.

عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان فارس اضافه کرد: دوست دارم به سهم خود در این برنامه عام المنفعه نقشی ایفا کنم و آمادگی خود را برای تهیه و ارسال 1000 بسته بهداشتی به مناطق محروم استان فارس اعلام می کنم.

** سفرنامه سلامت و امید، انقلابی در شناسایی خیرین

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز گفت: سفر نامه سلامت و امید در مسیری قرار گرفته تا انقلابی بزرگ در شناسایی خیرین، جلب مشارکت های مردمی در برنامه های داوطلبانه و کمک به دولت در تحقق سلامت مردم ایجاد کند.

فیض الله جعفری اظهارداشت: با توجه به سیاست های ابلاغی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و استراتژی 2020 فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و اساسنامه جمعیت هلال احمر و تاکید آن بر سلامت، سفرنامه سلامت و امید در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان معین دولت، شکاف های موجود در حوزه سلامت پر شود.

وی ادامه داد: استان فارس به دلیل برخورداری از چهره و جایگاه فرهنگی، مذهبی، هنری و پزشکی، میزبان مناسبی برای سفرنامه سلامت و امید می باشد.

** آموزش و پیشگیری از بیماری های شایع،هدف سفرنامه سلامت و امید

مدیر اجرایی سفرنامه سلامت و امید نیز در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جذب کمک های خیرین و آموزش و پیشگیری از بیماری های شایع به مردم از اهداف برگزاری این سفرنامه است.

علی محمد هاشم زاده عنوان کرد: تاکنون پنج استان و 21 شهرستان میزبان سفرنامه سلامت و امید بودند که در این سفرها 23 هزار و 916 مورد خدمات به مردم ارائه شده است.

وی افزود: خیرین در این پنج استان، 36 هزار و 610 مترمربع زمین جهت احداث هشت خانه سلامت و 11 پایگاه امداد و نجات جاده ای اهدا کرده اند.

هاشم زاده بیان کرد: سفرنامه سلامت و امید در شهرستان های داراب، کازرون و اقلید نیز اجرا می شود.

در این برنامه نیکوکاران استان فارس یک زمین پنج هزار و 100 متر مربع در مسیر اتوبان شیراز- اصفهان به ارزش 760 میلیون تومان برای احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری به جمعیت هلال احمر مرودشت و یک زمین به مساحت دو هزار و 500 مترمربع برای ادحاث ساختمان پایگاه امداد شهری به جمعیت هلال احمر زرین دشت اهدا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد