شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

بیسوادها تا پایان دی برای ثبت نام در دوره های سوادآموزی فرصت دارند

شیراز- شیراز نیوز- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس گفت: فرصت ثبت نام افراد بیسواد برای شرکت در دوره های سوادآموزی تا پایان دی ماه امسال تمدید شد.

 عیسی ملک پور ، شنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته سوادآموزی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع رسانی مطلوب رسانه ها و همکاری گروه ها و دستگاه های مختلف در استان فارس ، شاهد تحت پوشش قرار گرفتن 12 هزار سوادآموز از آمار باقی مانده گروه هدف باشیم.

وی گفت: براساس سرشماری سال 90، حدود 170 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال اظهار کرده بودند که بیسواد هستند که پس از راستی آزمایی ها مشخص شد که از این میزان 80 هزار نفر بیسواد متعلق به استان فارس است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در سال های 90 تا 92، حدود 32 هزار نفر باسواد شده اند وامیدوار هستیم تا پایان امسال 16 هزار نفر دیگر را نیز باسواد کنیم.

ملک پور با اشاره به تعهدات بین المللی کشورها مبنی بر رساندن آمار بیسوادی به حداقل ممکن در سال 2015 میلادی گفت: قانون برنامه پنجم توسعه نیز مقرر کرده است که افراد بیسواد در محدوده سنی 10 تا 49 سال باسواد شوند.

وی افزود: برای سال آینده نیز برنامه ریزی شده است که 32 هزار نفر بیسواد باقی مانده باسواد شوند تا در این گروه سنی، بیسوادی ریشه کن شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: باید به خاطر داشت که هر ساله تعدادی کودک واجب التحصیل، کودکان معلول، بی سرپرست و فرزندان کار در کنار شماری از کودکان عشایر به خاطر حضور نیافتن در مدرسه به جمع بیسوادان جامعه افزوده می شوند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ها، کلاس های درس عشایری تنها در صورت وجود 11 دانش آموز و بیشتر از آن تشکیل می شود و در غیر اینصورت، کلاس درسی تشکیل نخواهد شد.

ملک پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نیمه اول سال 93 استان فارس در شناسایی و ثبت نام از بیسوادان گروه هدف، در رتبه 24 کشور قرار داشت اما با تلاش های انجام شده، اکنون به رتبه هفتم رسیده و امیدواریم تا پایان امسال به رتبه های اول تا پنجم برسیم.

وی با بیان این که برای ریشه کنی بیسوادی در استان فارس 20 تفاهمنامه با دستگاه های مختلف مبادله شده است گفت: هم در سال 92 و هم امسال بسیج فعالیت و عملکرد خوبی دراین زمینه داشته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس سرشماری سال 1390 تعداد 14 هزار بازمانده از تحصیل در گروه سنی 6 تا 9 سال داریم که آموزش این گروه سنی به عهده معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش است.

وی گفت: تعداد افراد ترک تحصیل کرده ها در سال تحصیلی 92-93 در استان فارس، سه هزار و 500 نفر بوده است که با پیگیری های انجام شده، تنها 388 نفر از این افراد هنوز به تحصیل بازنگشته اند.

ملک پور همچنین گفت: براساس آمار اعلام شده تعداد 45 هزار نفر اولیای بیسواد دانش آموزان در فارس حضور دارند که این آمار در حال راستی آزمایی است و تاکنون 20 هزار نفر از این افراد شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفته اند.

با صدور فرمان تاریخی امام (ره) در هفتم دی 1357 نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کنی بیسوادی در کشور و با شعار 'تمام ایران را مدرسه کنیم 'راه اندازی شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد