شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیر عامل آب منطقه ای فارس : فارس در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه آب جایگاه ویژه دارد


شیراز - شیراز نیوز - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس با برشمردن توانمندی های فنی و مهندسی این استان در حوزه آب و سد سازی گفت : فارس در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه آب جایگاه ویژه دارد.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز ، مهندس حمیدرضا دهقانی روز دوشنبه در همایش و کارگاه آموزشی بررسی مسایل قرار دادی و لزوم وحدت رویه در فرایند های عمرانی در شیراز افزود: این در حالی است که در سال هایی نه چندان دور ما برای اجرای کوچکترین طرح ها و پروژه ها به مشاوره پیمانکاران خارجی وابسته بودیم .

وی اضافه کرد : صادرات خدمات فنی و مهندسی دراستان فارس به مدد ارج نهادن و میدان دادن به بخش خصوصی به وجود آمده و تجربه نشان داده که هر جا بخش خصوصی پر رنگ وارد میدان شود نتایج کار خوب و منطقی خواهد بود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: برخی ناهماهنگی ها در دستگاه های دولتی و تعدد قراردادها و تعدد قوانین و مقررات دست و پا گیر مزاحم و مانع بخش خصوصی برای ارائه خدمت بیشتر است که امیدداریم با ایجاد وحدت رویه دراجرای قراردادها این مشکلات به حداقل برسد.

مهندس اسماعیل ابراهیمی مدیر دفتر قرار دادها و خدمات سازمان آب منطقه ای استان فارس نیز دراین همایش به برخی از تاخیر ها در اجرای طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت : متوسط زمان اجرا و بهره برداری از برخی طرح ها به 15 تا 17 سال می رسد .

وی اضافه کرد : این مقدار طولانی شدن برخی از طرح های عمرانی موجب می شود که بخشی از عمر مفید پروژه ضایع شود و قسمتی از طرح تا رسیدن به مرحله بهره برداری مستهلک شود.

ابراهیمی تخصیص نا مناسب اعتبارات عمرانی ، نا کافی بودن منابع مالی ، ضعف ساختاری پایش در طرح ها را علت طولانی شدن روند جرای برخی از طرح ها بر شمرد و گفت : متاسفانه روند اجرای برخی طرح ها به گونه ای است که تا پنج برابر زمان پیش بینی شده در برنامه زمانبندی اجرای یک طرح وقت گذشته و طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است .

در این همایش یک روزه کارشناسان و تحلیلگران حوزه آب و مدیران شرکت های وابست به وزارت نیرو به تبیین راهکارهای اتخاذ وحدت رویه در انعقاد قراردادها می پردازند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد