شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیر عامل آب منطقه ای فارس : فرار آب در سد سیوند ادعایی بی اساس است

شیراز - شیراز نیوز - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران برخی ادعاها مبنی بر فرار آب از سد سیوند را تکذیب کرد و گفت : اصولا سد سیوند هنوز ذخیره آبی ندارد ، وقتی آبی در این سد نیست ادعای فرار آب نیز بی اساس است.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز ، مهندس حمید رضا دهقانی بیان داشت : اکنون کف سد سیوند کاملا خشک است و ذخیره آبی مشاهده نمی شود اما برخی متاسفانه ادعاهای غیر کارشناسی در این زمینه مطرح می کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شیراز نیوز در باره ذخیره آب سد درود زن نیز گفت : این سد که آب شرب شیراز و مرودشت و برخی مناطق را تامین می کند اکنون 380 میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان 100 میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته است .

مدیر عامل آب منطقه ای فارس گفت : این آب برای تامین پایداری سد و تامین آب شرب شهرهای یاد شده لازم است بنا بر این ما هیچ آبی برای مصارف کشاورزی در این سد نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس به آینده وضعیت سد سازی ها در استان نیز اشاره و عنوان کرد: اینکه بخواهیم نقشه واحدی را برای تمام سدهای فارس ببینیم اشتباه است، چرا که کارکرد همه سدها مانند یکدیگر نیست.

دهقانی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر سد درودزن مرودشت و سلمان فارسی لارستان نبود، آب شرب شیراز و منطقه جنوب استان با مشکل مواجه می شد.

وی با بیان اینکه عمده سدهای مورد نیاز در استان فارس احداث شده یا در حال ساخت است، گفت: علت طولانی شدن زمان احداث سد کوار، مشکل تملک است که به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد.

این مقام مسوول همچنین به موضوع پر کردن چاههای غیر مجاز اشاره کرد و گفت : با حمایت دستگاه قضایی و مدیریت اعمال شده یک هزار چاه غیر مجاز در این استان پر شده و این کار با حمایت مردم و دستگاه های مسوول با قاطعیت ادامه دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد