شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

پیکر مطهر سه شهید پاسدار سپاه فجر فارس تشییع شد

شیراز- شیراز نیوز- پیکر مطهر دو نفر پاسدار و یک نفر از بسیجیان سپاه فجر فارس که در مرزهای جنوب شرقی کشور به شهادت رسیده بودند، با حضور باشکوه مردم و مسوولان استان فارس ، چهارشنبه در شیراز تشییع شد.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز، پیکر پاک شهیدان سرهنگ دوم اکبر عبدالله نژاد، ستوان سوم قدرت الله ماندنی و بسیجی موسی نصیری بیات با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، مسوولان استان فارس و یگان های نظامی مستقر در استان فارس حضور داشتند.

نماز این مراسم را آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس وامام جمعه شیراز بر پیکر این شهدا خواند.

پیکرهای شهید عبدالله نژاد و شهید ماندنی در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد و پیکر شهید نصیری بیات قرار است به سپیدان برای خاکسپاری منتقل شود.

این شهدا جزو لشکر عملیاتی 19 فجر استان فارس بودند که هفتم دی 93 در مرزهای شرقی و در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند.

خلاصه ای از زندگی نامه این شهدا به شرح زیر است:

*** شهید قدرت الله ماندنی اول مرداد ماه سال 57 در روستای رودرزک از توابع بخش مرکزی (قسمت خفری) شهرستان سپیدان به دنیا آمد.

وی پس از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دیپلم در سال 1373 با توجه احساس مسئولیتی که نسبت به بسیج و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت به عضویت بسیج درآمد و در ادامه خدمت بسیجی خود در سال 1378 مفتخر به پوشیدن لباس مقدس پاسداری شد.

این پاسدار پس از اتمام دوران تخصصی آماد و پشتیبانی به تیپ یکم امام حسن مجتبی (ع) (لشکر 19 فجر فعلی) استان فارس معرفی و در گردان چهارم (مالک اشتر) مشغول به خدمت شد.

قدرت الله ماندنی در سال 90 به یادگیری امور تخصصی نظامی در راستای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اعزام و دوره تخریب را با موفقیت به اتمام رساند.

این پاسدار لشکر عملیاتی 19 فجر با توجه به تهدیدات موجود در هر زمان در راستای دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی آماده خدمت بود.

وی مقابله با گروهک پژاک را درسال 1390 در شمال غرب کشور در پرونده خود به ثبت رساند و اخیراً نیز جهت برقراری امنیت جنوب شرق کشور دو بار به سراوان اعزام شد که در مرحله دوم در هفتم دی ماه 93 حدود حین اجرای ماموریت در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرین وی بود نائل شد.

*** شهید اکبر عبدالله نژاد در دوم خرداد ماه سال 1354 در 'رونیز علیا' از بخش شهرستان استهبان استان فارس به دنیا آمد و در سال 1370 عضو فعال بسیج دانش آموزی شد.

شهید عبدالله نژاد پس از اتمام در آزمون دانشکده افسری سپاه، پذیرفته و در 30 بهمن 78 وارد دانشکده افسری امام حسین (ع) شد.

وی پس از مدت چهار سال از دانشکده امام حسین (ع) با مدرک لیسانس مدیریت دفاعی فارغ التحصیل و جهت ادامه خدمت به تیپ یکم امام حسن مجتبی (ع) (لشکر عملیاتی 19 فجر فعلی) معرفی می شود.

شهید عبداله نژاد در این مدت در قسمت های مختلف لشکر به عنوان فرمانده گروهان آتش،فرمانده گروهان پیاده از گردان مالک اشتر، جانشین گردان 105 امام حسین (ع) و فرمانده گردان 105 امام حسین (ع) خدمت کرده است.

سرهنگ پاسدار اکبر عبداله نژاددر سال جاری بعنوان فرمانده گردان در جنوب شرق کشور اعزام می شود که در مرحله دوم در هفتم دی ماه 93 در درگیری با اشرار مسلح به فیض رفیع شهادت که آرزوی دیرین وی بود نائل شد.

*** شهید بسیجی موسی نصیری بیات اول بهمن ماه سال 1357 در منطقه 'ماهور میلاتی' ایل قشقایی از روستای 'میشان'شهرستان نورآباد ممسنی به دنیا آمد.

شهید نصیری از سال 1373 بعنوان بسیجی فعال در برنامه هایی از جمله جذب و آموزش بسیج و برنامه های پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شمال شهر شیراز حضور فعال و چشمگیر داشته است.

شهید موسی نصیری در سال 1385 بعنوان بسیجی تمام وقت عضو نهاد مقدس سپاه پاسداران شد و در دوران خدمت خالصانه خود مسئولیت هایی همچون مخابرات و دسته آتش گردان و فرمانده گروه تیربارچی و تکاور را داشته است.

درکارنامه شهید حضور در منطقه اربعین و شمال غرب کشور جهت رویارویی با عوامل منحوس پژاک ومأموریت درمنطقه جنوب شرق مشاهده می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد