شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

برگزاری آیین گرامیداشت حماسه 9 دی درتالار فجر دانشگاه شیراز

شیراز- شیراز نیوز- آیین گرامیداشت حماسه نهم دی ماه سه شنبه شب در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد که سخنرانان این برنامه، عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی و دو نماینده مجلس بودند.

  در این همایش کامران باقری لنکرانی عضو جبهه پایداری، حجت الاسلام سید محمود نبویان وعلیرضا زاکانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

باقری لنکرانی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی از حماسه نهم دی ماه به عنوان یکی از مهمترین وقایع کشور پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: اگرچه وجود سلایق مختلف در کشور زمینه ساز نشاط اجتماعی است اما در سال 88 عده ای می خواستند گسست اجتماعی ایجاد کنند و فرهنگ چنددستگی را نهادینه کنند که از آن پس رقابت ها بین افراد رقابت های خونین باشد و امکان وفاق و همراهی بین آنها حاصل نشود.

وی ادامه داد:اتفاق مهمی که در نهم دی ماه روی داد این بود که وفاق اجتماعی به کشور بازگشت و مردم از همه گروه ها و اقشار با وجود اختلاف سلیقه آمدند و پای دفاع از نظام و رهبری ایستادند و تاکید کردند که از این اصول خود عقب نشینی نمی کنند.

وزیر اسبق بهداشت و درمان گفت: حماسه نهم دی ماه باری دیگر مردمی بودن انقلاب اسلامی را نشان داد ولذا این روز متعلق به هیچ فرد و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به ملت ایران است.

باقری لنکرانی وحدت و یکپارچگی حول محور رهبری و نظام اسلامی را مهمترین ویژگی حماسه نهم دی ماه عنوان کرد و گفت: در کشور مشکلاتی وجود دارد که برای برون رفت از آنها راهی جز توجه به وفاق و همدلی با محوریت اسلام و رهبری نداریم.

همچنین نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با تدبیر و به مدد امداد الهی و بصیرت مردم سنگرها را از فتنه گران پس گرفتند و آنها را نومید کردند.

وی افزود: فتنه در سال 88 دو رکن اساسی نظام و انقلاب اسلامی یعنی اسلام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود و دشمنان ملت نیز از آمریکا گرفته تا رژیم صهیونیستی از آن حمایت کردند و حتی عبدالمالک ریگی هم از فتنه گران حمایت کرد.

نبویان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با هنر رهبری امام و مقام معظم رهبری از گردنه های خطیری عبور کرده است و تحریم ها از جمله این گردنه ها بود که به جرم شکستن انحصارهای علمی در حوزه هایی چون هوافضا و هسته ای بر ملت ایران تحمیل شد.

وی ارایه جهان بینی اسلامی نافی جهان بینی مدرن و طرح تئوری جدید ولایت فقیه در روزگار رونق تئوری لیبرال دموکراسی را به عنوان ره آوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در شرایطی که اسلام اصیل سنگرها در منطقه را به تدریج فتح می کرد، فتنه گران اصل اسلام و ولایت فقیه را هدف قرار دادند.

همچنین علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با اراده الهی به پیروزی رسید و 9 دی ماه 88 تجلی اراده الهی برای استمرار انقلاب بود.

وی افزود: با حماسه ملت در نهم دی ماه دشمنان انقلاب اسلامی از پیشبرد اهداف خود نومید شدند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در این آیین با اشاره به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 اظهار کرد: برخی ابعاد فتنه را تا حد یک دعوای سیاسی و اختلاف سلیقه دو فرد تنزل دادند که برخی از همکاران ما در مجلس هم کسانی هستند که می گویند اگر در مناظره ها آن اتفاقات نمی افتاد، سایر نامزدها هم به قانون تمکین می کردند که این ساده سازی مساله است.

زاکانی با بیان اینکه فتنه استمرار انقلاب اسلامی و انحراف انقلاب از اهداف متعالی را هدف قرار داده بود، گفت: ظرفیت 40 میلیون فرد مشارکت کننده در انتخابات می توانست بسیاری از موانع را از فراروی کشور بردارد که یک عده در داخل آن را نادیده گرفتند و اساس را بر جنگ قدرت گذاشتند و این از خیانت هایی بود که به کشور صورت گرفت.

این نماینده مجلس اظهار کرد: رییس جمهوری آمریکا دو روز قبل از انتخابات به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت با این مضمون که واشنگتن آماده است در همه ابعاد و سطوح با ایران مذاکره کند که به واسطه این خیانت و جنایت در جریان فتنه، دشمن منفعل به دشمن فعال تبدیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد