شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

همایش بین المللی حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می شود

شیراز- شیراز نیوز- روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اعلام کرد: همایش بین المللی 'خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی' 15 تا 18 اردیبهشت ماه 94 در شهرهای تهران و شیراز برگزار می شود.

  به گزارش دریافتی پنجشنبه شیراز نیوز، این همایش را معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با همکاری واحدهای این دانشگاه در شهرهای شیراز، رودهن و تهران برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، این همایش بین المللی 26 محور مانند زندگی حافظ و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوره او ، جهان بینی و فلسفه حافظ، حافظ و قرآن، حافظ و عرفان، نسخه های دیوان حافظ و بحث های نسخه شناختی، چاپ های دیوان حافظ، شرح های دیوان حافظ و بحث های زبان شناختی در دیوان حافظ (بحث های آوایی، واژگانی، ترکیب سازی و دستوری) را در بر می گیرد.

بر این اساس، هنر شاعری حافظ (ویژگی های فرمالیستی، ساختاری، هرمنوتیک و زیبایی شناختی)، دیدگاه های روان شناختی - جامعه شناختی و اسطوره شناختی در دیوان حافظ، چگونگی تاثیرپذیری این شاعر بلندآوازه از گویندگان و اندیشمندان پیش از خود، چگونگی تاثیرگذاری حافظ بر گویندگان و اندیشمندان پس از خود و موضوع حافظ و ادب معاصر از دیگر محورهای این همایش بین المللی خواهد بود.

در این همایش همچنین موضوعاتی مانند بازتاب جهانی اندیشه های حافظ، معاصران- مشوقان و ممدوحان حافظ، حافظ در کشورهای پارسی زبان و شبه قاره، حافظ در شبکه های مجازی(اینترنتی)، ترجمه های دیوان حافظ، نگارگری و خوش نویسی دیوان حافظ، کتاب شناسی حافظ، عیار نقد در اندیشه حافظ، سیاست و حکومت در حوزه اندیشه و سخن حافظ، تبارشناسی مفاهم و تعابیر کلام حافظ، تاثیر اندیشه حافظ در تربیت ارزش های ملی و بازشناسی هویت تاریخی و اعتقادی ایرانیان، حضور حافظ در حوزه فرهنگ روایی و شفاهی مردم ایران و طنز حافظ بررسی می شود.

براساس این گزارش، این همایش بین المللی 15 و 16 اردیبهشت 94 در تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی و واحد رودهن و 17 و 18 سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می شود.

دربرگزاری این همایش سازمان میراث فرهنگی کشور، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی(مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی)، شورای انقلاب فرهنگی،انجمن آثارومفاخر فرهنگی و کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دانشگاه آزاد اسلامی راهمراهی می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد