شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیرکل ارشاد فارس :فیلمنامه نویسان و کارگردان های برتر سینمای کشور به فارس می آیند

شیرازنیوز-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نویسندگان و تهیه کنندگان سینما را دعوت خواهیم کرد تا از این طریق در منطقه هنر خیز فارس با حضور این بزرگان بتوانیم تولیدات سینمایی داشته باشیم و به این بهانه برای جوانان انگیزه لازم ایجاد شود.

  به گزارش سه شنبه شیراز نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارشاد اسلامی فارس بهزاد مریدی در نشستی با مدیر سینمای جوانان ایران با تاکید براینکه فارس دارای فرهنگ ها و آداب و رسوم و اقلیم های متفاوتی و ارزشمندی است افزود: برنامه داریم تا هنرمندان سینما برای آشنایی بیش از پیش با مناطق و جغرافیای متنوع استان با توجه به پهناور بودنش و اقلیم های متفاوت، به فارس بیاییند تا زمینه ای بسیار مناسبی برای فیلمنامه نویسان بوجود آورده و از این راه سوژه ها و طرح های تولیدی خود را به این سرزمین ادب و فرهنگ بیاورند.

وی خلق فکر و اندیشه در کار سینما را در گرو گشت و گزار در فرهنگ ها و رسم ها و آیین های فولکور جامعه ایرانی دانست و گفت: دیار فارس از دیرباز این ظرفیت و رویکرد را در خود داشته و دارد و از این رو سینما گران می توانند براحتی هزاران ایده را از این منطقه ادب خیز که مهد تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی مسلمان است بدست آورده و در آثار خود استفاده کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: با این روش هم از فکر واندیشه بزرگان سینما استفاده و بهره می بریم و همچنین در حاشیه آن کارگاه های آموزش حرفه ای نیز برای بازیگران و سینما گران این هنر تاثیرگزار برگزار و کارگردانها و نویسندگان با رویکردها و عمق ارزشهای فارس برای تولیدات خود آشنا می شوند که از آن جمله می توان به حضور بازیگر توانای سینما و تئاتر کشور در شیراز و شهرستانهای جهرم و لار در سفر اخیر اشاره کرد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوانان شیراز به دفتر استانی تبدیل شد، افزود: نقشه راه انجمن در سراسر کشور بر اساس اندیشه ها و داشته های اعضا و استادان این انجمن تدوین می شود و با توجه به این موضوع در حوزه آموزش که از اهداف اساسی سینمای جوانان است آموزش فیلم سازی در یک دوره هفت ماهه به صورت کارگاهی و استادمحوری صورت می گیرد.

حبیب ایل بیگی با اعلام اینکه شیوه های پیشین آموزش در انجمن سینمای جوانان موجب ریزش بسیاری شد، گفت: در شیوه تازه آموزش ها به دور از کلاس های مبتنی بر مباحث تئوریک است.

وی درحوزه تولید اضافه کرد: با سیاست تمرکززدایی و سپردن امور به دفاتر تلاش می کنیم تصمیم گیری درباره ساخت فیلم های کوتاه و مستند به دفاتر تفویض شود.

ایل بیگی در خصوص تشکیل شورای تصویب فیلم در دفاتر 59 گانه انجمن سینمای جوانان گفت: با تشکیل این شوراها روند تصویب تولید فیلم های کوتاه به صورت مستقل طی شده و قرارداد ساخت در پی آن انجام می شود.

وی در خصوص بستن قرارداد 90 فیلم در سینمای جوانان ایران بیان داشت: بعد از چندسال روند کُند تولید این امکان در سراسر کشور آغاز شد که خوشبختانه آثاری که در این مدت ساخته شده در جشنواره های مختلف درخشیده اند.

مدیر سینمای جوانان ایران تشکیل شورای تصویب انجمن سینمای جوانان فارس را از برنامه های مدیریت جدید این دفتر عنوان کرد و گفت: در روش تازه سخت گیری مانند گذشته نیست و شورا با حضور فیلمسازان طرح ها را بررسی می کند و هرچند هنوز فیلم های ساخته شده نتوانسته رضایت کاملی را در پی داشته باشد، اما فضا برای فیلمسازان مناسب تر شده است.

وی با بیان اینکه بهترین جا برای نمایش فیلم های کوتاه و مستند شبکه های سیماست افزود: در یک سال گذشته با توجه به اینکه مشکلات مالی شبکه های سیما این اجازه را نمی داد و اصرار بر نمایش بدون پرداخت حق پخش بود، اما ما زیر بار نرفتیم که خوشبختانه با تغییر مدیریت و رویکرد جدید سیما باب ارتباط و خرید فیلم ها و پخش آن دارد بوجود می آید.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران از امکان نمایش فیلم های کوتاه در اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد و افزود: در تفاهم نامه ای که با یکی از اپراتورهای تازه بنیان صورت گرفت بخشی از فیلم های کوتاه این امکان را یافته که در خدمات اینترنت تلفن همراه قرار گیرد که از این رو، دست کم 40 فیلم کوتاه در دسترس کاربران خدمات اینترنت این اپراتور قرار دارد.

ایل بیگی با اشاره به تدوین آیین نامه حمایت از فیلم ها برای حضور جهانی گفت: با فعال تر شدن بخش بین الملل انجمن این آیین نامه به زودی کارسازی می شود.

وی در پایان از خبرهای خوش در پیوند با هنرجویان عکاس انجمن نام برد و افزود: اردیبهشت آینده چهارمین جشنواره عکس ایران که پیش از این با رویکرد طبیعت برگزار می شد با گسترده شدن مضامین آن به موضوع فرهنگ، اقتصاد و مسایل اجتماعی دگرگون می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد