شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

کشف باند شکارچیان غیر مجاز خارجی در استان فارس

شیراز نیوز - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: اعضای یک گروه شکارچی غیر مجاز که از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد استانهای همجوار شده اند و با همدستی گروهی در داخل کشور اقدام به شکار پرندگان با ارزش می کردند در این استان شناسایی و دستگیر شدند .

  حسینعلی ابراهیمی کارنامی پنجشنبه با تشریح جزییات کشف این گروه شکارچی به شیراز نیوز افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان فارس این موضوع را پیگیری و رصد نموده ،و به محض ورود متخلفان به استان با آنها برخورد کرد .

ابراهیمی کارنامی افزود: به محض اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان از ورود این شکارچیان از مسیر استان کرمان به استان فارس با خبر شدند به تعقیب آنها پرداختند و در شهرستان نی ریز فارس دو خودروی متخلفان شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست استان فارس متوقف گردیدند.

وی ادامه داد : تعداد سرنشینان این خودروها هفت نفر شامل پنج تبعه از کشورهای قطر و امارات و دو نفر از همدستان داخلی بودند.

به گفته این مسوول ،از داخل خودروها شش بهله پرنده شکاری بالابان و آثار شکار تعداد زیادی پرنده هوبره کشف و ضبط گردید.

ابراهیمی کارنامی گفت : پس از دستگیری متخلفان صورتجلسه تنظیم و مراتب به استحضار مقام قضایی رسید و دستگیر شدگان تحویل مرجع قضایی شده و تاکنون به جرم خود که انجام شکار در استانهای بوشهر ، هرمزگان و استان کرمان بود اعتراف کرده اند .

این متخلفان به جرم شکار گونه های ارزشمند در دیگر کشورها نیز اعتراف نموده اند.

هوبره از پرندگان مهاجر و در حال انقراض است که مورد حمایت بین المللی بوده و شکار آن ممنوع می باشد این پرنده در گستره هایی از استان های جنوبی کشور به صورت مهاجر و معدودی نیز در شرایط بومی زیست می نمایند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد