شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

فارس مقام اول اجرای آبیاری نوین کشور را داراست

شیراز نیوز- رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال این استان مقام اول اجرای آبیاری نوین در کشور را کسب کرده است.

  محمدمهدی قاسمی سه شنبه در گفت وگو با شیراز نیوز اظهار کرد: امسال آبیاری های نوین در سطح شش هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و چهار هزار هکتار دیگر نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و300 هزار هکتار از اراضی فارس تا سال گذشته 245 هزار هکتار زیر پوشش آبیاری های نوین قرار گرفته است.

وی اضافه کرد : کشاورزان فارس می توانند با در نظر گرفتن شرایط اراضی خود از سیستم های آبیاری بارانی ، قطره ای و کم فشار بابهره گیری از تسهیلات بانکی وکمکهای بلاعوض استفاده کنند.

بگفته وی ، اعتبارات اجرای آبیاری های نوین بدلیل خشکسالی های متوالی در فارس بنا به تقاضای کشاورزان باز است و بدون در نظر گرفتن محدودیت به اراضی کشاورزی تعلق می گیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد : درصورتی که کشاورزان از این اعتبارات بهره کافی نبرند سهم باقیمانده اعتبارات در جاهای دیگر صرف خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای اجرای سیستم آبیاری نوین در فارس یک هزارو 114 میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض از محل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی درنظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون 420 میلیارد تومان از این اعتبارات به سازمان واریز شده که 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال برای اجرای سامانه آبیاری قطره ای در هر هکتار 65میلیون ریال وبرای آبیاری بارانی در هر هکتار 50 میلیون ریال و سیستم کم فشار 32 میلیون ریال یارانه در نظر گرفته شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد