شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

استان فارس رسالت سنگینی در قبال خاندان پیامبر(ص) دارد

شیرازنیوز- دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: استان فارس رسالت سنگینی در قبال خاندان مطهر پیامبر(ص) دارد که با برگزاری درخور شان یادواره شهدای سادات می تواند دین خود را ادا کند.

  به گزارش شیراز نیوز، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس با برخورداری از یکهزار و 400 بقعه مقدس از فرزندان رسول الله(ص) خود را مرتبط با این خاندان می داند زیرا غالباً در هیچ جای کشور این تعداد بقعه در یک استان وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان فارس در مسایل فرهنگی، مذهبی و علمی کشور افزود: استان فارس جایگاه سومین حرم اهلبیت(ع) را دارد که نفس این کار باید برای ما مهمتر باشد و استان فارس در آینده نسبت به آنچه مربوط به خاندان پیامبر(ص) پیشتاز باشد.

رئیس هیات امنای آستان سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به نقش سادات در طول تاریخ اسلام اظهارداشت: سادات در تمام دوران ها پیش آهنگان و نماد مبارزات اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند که در حال حاضر نیز سادات به خاطر اتصال با پیامبر اکرم(ص) از جایگاه والای در بین مردم برخوردار هستند.

طاهری اضافه کرد: در میدان های هشت سال دفاع مقدس، رزمندگانی که از خاندان سادات بودند همیشه پیشرو دیگر رزمندگان در علمایات ها بودند که این مهم نماد موفقیت و عنایت ائمه اطهار به رزمندگان اسلام بود.

او ادامه داد: بر اساس آمار کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس آمار تخلفاتی که از سوی مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی ارائه شده نسبت به قبل و بعد از برگزاری یادواره ها تفاوت بسیاری داشته است که این آمار نشان دهنده اهمیت و ضرورت برگزاری یادواره های شهدا در جامعه است.

وی عنوان کرد: با برگزاری یادواره ها عطر شهدا در جامعه پیچیده و خون آنان در رگ ها جریان می یابد که باعث می شود خودخواهی ها و دلبستگی به دنیا در جامعه کمتر شود.

طاهری افزود: برگزاری یادواره هزینه نیست بلکه سود است همانگونه که برای اهل بیت(ع) خرج می کنیم و سود آن را می بینیم لذا همه افراد باید در مقابل شهدا خودرا مسوول دانسته و نسبت به انس جامعه با این انسان های آزاده، تلاش کند.

وی گفت: شهدا چراغ راه هدایت و رستگاری بشر هستند لذا فاصله گرفتن از شهدا و ائمه اطهار ضررهای جبران ناپذیری از جمله مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اداری، بی بندوباری، گناه و رانت خواری در جامعه بدنبال دارد و جامعه به انحراف کشیده می شود.

نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس اسفندماه جاری در شیراز برگزار می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد