شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

عضو خبرگان رهبری: دنیای غرب تاوان توهین به پیامبر اسلام را خواهد دید

شیراز نیوز- نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان گفت: مصیبت توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص) نتیجه علم منهای دین است و دنیای غرب تاوان این حرکت زشت را خواهد دید.

  به گزارش شیراز نیوز، آیت الله محی الدین حائری شیرازی شامگاه جمعه در همایش مشترک شیعیان و اهل تسنن در مسجد پیامبر اعظم شیراز بشر امروز را تشنه امنیت، عدالت، کرامت انسانی، آزادی و محبت دانست و افزود: علت بیداری اسلامی در جهان نیز همین موضوع است و بشر در چنین شرایطی به سراغ اسلام حقیقی یعنی اسلام عشق، محبت و دوستی می آیند و تلاش عده ای برای جلوه دادن دین اسلام به عنوان دین خشونت را ناکام می گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و شمال قاره آمریکا را در خور تحسین عنوان و اظهار کرد: از صمیم قلب باید این اقدام رهبر انقلاب را تحسین کرد و این که مخاطب نامه جوانان و نه زمامداران این کشورها هستند در خور تامل و تحسین است که جوانان اهل کتاب را به دین مبین اسلام هدایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هرچند اینترنت و ماهواره از جنبه ای بلا و مصیبت در حوزه فرهنگ مذهبی است اما آن سوی آن، نعمت است و این که به برکت آنها نمی توان اطلاعات را کنترل کرد و پیام الهی را می توان از این طریق به اهل کتاب رساند.

امام جمعه اهل سنت شیراز نیز در این آیین گفت: تفاهم، محبت، الفت و صمیمیت مردم شیعه و سنی در شیراز به برکت پیامبر اسلام، اسلام ناب و انقلاب اسلامی است و برادران شیعه و سنی در کنار هم با نگاهی تبسم آمیز زندگی می کنند چرا که اسوه و الگوی مشترک آنها، پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

شیخ عبدالواحد خواجوی تفاوت ها در میان جوامع اسلامی را نشانه اختلاف مسلمانان ندانست و گفت: این تفاوت ها به خاطر وجود مساله اجتهاد است و باید توجه داشت که همه مسلمانان در اصول و تکالیف دینی مشترک هستند.

امام جمعه اهل سنت شیراز اظهار کرد: ما با تکفیری ها مخالف هستیم چون خدا مخالف است و پیامبر خدا نیز مخالف است و در هیچ جای دین مبین اسلام و حتی در هیچ دین دیگری نیز این موضوع نیامده است که افراد بیگناه را به عناوین مختلف از بین ببرند.

خواجوی گفت: دشمنان اسلام می خواهند با اقدامات توهین آمیز به قول خودشان ریشه اسلام را بخشکانند و فروغ پیامبر به عنوان نور خدا را خاموش کنند و حال آن که نور الهی سرتاسر گیتی را روشن کرده و خداوند وعده داده است که دین و آیین خود را کامل می کند هرچند کافران دوست نداشته باشند.

اقدام نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتوری از پیامبر گرامی اسلام (ص) موجی از اعتراض را در میان مسلمانان و آزادیخواهان جهان برانگیخته است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد