شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

کاهش گرایش مردم به کالای قاچاق،برنامه ریزی لازم دارد

شیرازنیوز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: برای کاهش گرایش مردم به استفاده از کالاهای قاچاق باید برنامه ریزی منسجم و دقیق داشته باشیم.

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز، جوانشیر کدخداپور، پنجشنبه در ششمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: یکی از دلایل وقوع قاچاق کالا استقبال و استفاده مردم از کالای قاچاق است که با فراهم شدن بازار مصرف، بازار قاچاق نیز رونق می یابد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، برخی قوانین و مقررات دست و پا گیر در حوزه واردات کالاهای خارجی نیز زمینه ساز شکل گیری قاچاق کالا است که در پاره ای موارد شاید این امکان وجود داشته باشد که با اصلاح برخی قوانین از میزان قاچاق کاسته شود.

کدخداپور گفت: بیکاری، کسب درآمد و گستردگی مرزهای کشور از دیگر دلایل وقوع قاچاق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:این استان درگیر با پدیده قاچاق است و باید در گام اول به دنبال یافتن راه حل هایی برای پیشگیری از وقوع قاچاق کالا و پس از آن مبارزه با قاچاق کالا باشیم.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فارس هم گفت: در بحث کشفیات کالاهای قاچاق، در 10 ماه گذشته در سال جاری 142 درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

سید احمد احمدی زاده، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 850 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در زمینه کشف مشروبات الکلی نیز در مدت مذکور 365 درصد افزایش نسبت به 10 ماه سال گذشته داشته ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد