شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

نام خیر مدرسه ساز در شیراز زنجیره انسانی شد

شیرازنیوز- دانش آموزان آموزشگاه ˈحمزه عباس الکوتˈ شماره دو در ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز چهارشنبه در آیین افتتاح این واحد آموزشی، نام خانوادگی این خیر نیک اندیش (الکوت) را با زنجیره ای بر حیاط مدرسه نقش بستند.

  به گزارش شیراز نیوز، دانش آموزان این دبستان در این آیین که با حضور استاندار فارس و به مناسبت دهه فجر برگزار شد، همچنین سرودی را به صورت دسته جمعی برای قدردانی از حمزه عباس الکوت به خاطر مشارکت مالی در ساخت این واحد آموزشی خواندند و گل های لبخند به وی و مسوولان حاضر در مراسم هدیه دادند.

این نغمه دانش آموزان بود که در سرودی هماهنگ خوانده شد: الکوت! دست حق پشت و پناهت/ سنگر ما مدرسه ما، دین و ایمان تکیه گاه ما/ مدرسه الکوت همیشه در قلب ما است/ دل ما روشن است به این نام زیبا...

استاندار فارس در سخنانی دراین آیین با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ساختن جامعه، از خیرین مدرسه ساز به واسطه حضور در عرصه سرنوشت ساز تعلیم و تربیت قدردانی کرد.

سیدمحمد احمدی با قدردانی از خیر مشارکت کننده در ساخت این واحد آموزشی و با اشاره به گشایش برخی واحدهای آموزشی و دانشگاهی خیرساز در روزهای آغازین دهه فجر امسال در نقاط مختلف استان گفت: بدون شک ساخت مدرسه به عنوان کار خدایی و عمل صالح در پرونده انسان های صالح و درستکار ثبت می شود و اجر و پاداش اخروی این اقدامات بزرگ در انتظار آنان است.

در این آیین که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز در گزارشی اظهار کرد: این اداره کل در ده سال گذشته افزون بر 138 مدرسه شامل یک هزار و 576 کلاس درس ساخته و در راستای مقاوم سازی مدارس در معرض خطر زلزله در استان گام های عملی برداشته است.

احمد دست نیان با اشاره به صرف هزینه حدود 13 میلیارد ریالی برای ساخت آموزشگاه حمزه عباس الکوت گفت: این خیر نیک اندیش پنج میلیارد ریال از هزینه ساخت این واحد آموزشی را تقبل کرد و بقیه هزینه ها از اعتبارات دولتی تامین شد.

سخنان اسماعیلی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز که همراه با مادرش در این آیین حضور یافته بود از دیگر حاشیه های این آیین بود.

اسماعیلی گفت که حدود 30 سال قبل دانش آموز همین مدرسه بوده است که این واحد آموزشی با توجه به قدیمی بودن آن، با همت انسانی نیک اندیش بازسازی و همراه با سالن اجتماعات و نمازخانه به آینده سازان کشور تقدیم شده است.

آموزشگاه حمزه عباس الکوت دومین واحد آموزشی است که در شهر شیراز با مشارکت این خیر نیک اندیش ساخته شده است.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع و زیربنای آموزشی یک هزار و 500 متر مربع در 12 کلاس درس ساخته شده است.

این آموزشگاه یکی از 60 واحد آموزشی است که دهه فجر امسال در استان فارس به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس پیش از این گفته بود: 60 باب فضای آموزشی و پرورشی با 490 کلاس درس با اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال در طول ایام دهه فجر در این استان به بهره برداری می رسد.

دست نیان افزود: این واحدهای آموزشی در فضایی به وسعت افزون بر 50 هزار مترمربع ساخته شده اند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس اظهار کرد: این فضاها شامل 25 باب آموزشگاه ابتدایی با 210 کلاس درس، 10 باب دبیرستان دوره اول متوسطه با 145 کلاس درس و 13 باب آموزشگاه دوره دوم متوسطه با 135 کلاس درس است.

وی بیان کرد: 12 باب پروژه دیگر شامل خوابگاه ها، سالن های ورزشی و نمازخانه های مدارس است که در مجموع در فضای افزون بر پنجهزار متر مربع به بهره برداری می رسند.

دست نیان با تاکید بر اهمیت ایمن سازی مدارس در برابر خطرات زلزله گفت: از پروژه هایی که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند، 25 باب فضای آموزشی بازسازی شده، 20 باب مقاوم سازی و 15 باب از مدارس و پروژه ها نیز برای نخستین بار احداث شده اند.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای آموزشی، 230 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، 26 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و 16 میلیارد ریال از کمک های خیرین هزینه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد