شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

استاندار فارس: به زیباسازی ورودی های شیراز توجه بیشتری شود

شیراز نیوز- استاندار فارس گفت: با توجه به میزبانی شیراز از شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی و هیات هایی از سایر کشورها، انتظار است که مجموعه شورای اسلامی و شهرداری شیراز به زیباسازی ورودی های این کلانشهر توجه بیشتری کند.

  به گزارش شیراز نیوز، سیدمحمد احمدی چهارشنبه در آیین گشایش بوستان شهروند در منطقه هفت شهرداری شیراز به مناسبت دهه فجر افزود: آثار تاریخی و فرهنگی مانند تخت جمشید، پاسارگاد، سعدی و حافظ و بقاع متبرک سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی مانند حرم مطهر شاهچراغ (ع) از جاذبه هایی هستند که سالانه شمار زیادی از گردشگران برای بازدید از آنها به شیراز و استان فارس سفر می کنند.

مقام عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: لازم است که بیش از پیش به زیباسازی ورودی های زمینی و همچنین مبادی منتهی به فرودگاه بین المللی شیراز توجه شود.

احمدی در ادامه با اشاره به بودجه 26 هزار میلیارد ریالی شهرداری شیراز گفت: با توجه به این که بودجه کل استان، 16 هزار میلیارد ریال است می توان گفت که بودجه شهرداری از بودجه استان بیشتر است.

وی با بیان این که جذب درآمد در شهرداری امری دشوار است، اظهار کرد: اقدام اخیر شورای اسلامی شهر در افزایش دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری نشان از آن دارد که شورا و شهرداری برای ارایه بهترین خدمات به شهروندان در حال تلاش هستند و می کوشند متقضیات رفاه و آسایش مردم را در شیراز فراهم کنند.

استاندار فارس در ادامه از ساخت بوستان شهروند در یکی از نقاط کم برخوردار شهر شیراز قدردانی کرد و گفت: نمونه چنین پارک خوبی در نقاط برخوردار و شمال شهر شیراز دیده نمی شود.

وی اظهار کرد: برخورداری از فضاهای سبز از الزامات زندگی شهری است و از این رو، باید این فضاها تا دستیابی به نقطه مطلوب توسعه یابد.

در این آیین، فاز نخست بوستان شهروند با وسعت هفت هکتار در منطقه هفت شهرداری شیراز به بهره برداری رسید.

شهردار شیراز در این آیین اظهار کرد که فاز دوم این بوستان به وسعت بیش از پنج هکتار به همراه فرهنگسرا، مسجد، رستوران و هایپرمارکت آن تا پایان سال 94 گشایش می یابد.

علیرضا پاک فطرت افزود: فرهنگسرای در حال ساخت دراین پارک با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمان بهره برداری، بزرگترین فرهنگسرای شهر شیراز خواهد بود.

شهردار شیراز بوستان شهروند را نمونه ای عملیاتی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در عرصه شهری دانست و گفت: آب مورد نیاز این با بهره گیری از سیستم زه کشی داخل شهر و بدون بهره گیری از پمپ تامین و با سیستم آبیاری قطره ای برای حفظ فضای سبز استفاده می شود.

پاک فطرت با اشاره به تامین آب گرم مورد نیاز در این پارک با بهره گیری از آبگرمکن های مجهز به سلول های تولید انرژی از نور خورشید اظهار کرد: در پوشش گیاهی این پارک، گیاهان دارویی نیز کاشته شده است که می تواند مورد استفاده مردم باشد.

به گفته شهردار شیراز، این بوستان یکی از 100 طرحی است که دهه فجر امسال در مجموع با اعتبار حدود 460 میلیارد ریالی در مجموعه شهری شیراز افتتاح می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد