شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

بازتاب واکنش ها به توهین عضو شورای شهر شیراز به خبرنگاران در روزنامه های شیراز

شیرازنیوز- روزنامه های خبرجنوب، افسانه، عصر مردم، سبحان و نیم نگاه چاپ شیراز، روز چهار شنبه واکنش ها و مطالب مطرح شده به توهین یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز به اهالی رسانه را منتشر کردند.

  به گزارش شیراز نیوز ، روزنامه خبر جنوب، تیتر ˈاجازه نمی دهیم به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بی حرمتی شودˈ را از قول مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه نخست خود آورده است.

این روزنامه بیانیه خبرنگاران و واکنش اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات فارس به توهین یک عضو شورای شهر شیراز را نیز منتشر کرده است.

روزنامه افسانه نیز واکنش خانه مطبوعات فارس و رییس شورای اسلامی شهر شیراز به توهین عضو شورای شهر شیراز را در صفحه نخست خود درج کرده است.

روزنامه عصر مردم نیز، بیانیه خبرنگاران و واکنش مطبوعات فارس پیرامون حواشی جلسه شورای شهر شیراز در این شماره خود منتشر کرده است.

روزنامه های سبحان و نیم نگاه نیز در صفحه نخست خود، به انعکاس واکنش خانه مطبوعات فارس به توهین یک عضو شورای شهر شیراز به خبرنگاران پرداخته اند.

روزنامه خبر جنوب، روز سه شنبه با انتخاب تیتر ˈتوهین علنی ... !!!ˈ در خصوص حواشی جلسه بعد از ظهر روز دوشنبه 13 بهمن ماه شورای شهر شیراز نوشت: ˈپس از گذشت بیش از 15 سال از عمر شورا، خبرنگاران برای اولین بار با توهین رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز به آنها، این جلسه را ترک کردند.ˈ

این روزنامه چاپ شیراز نوشت: ˈهنگامی که تعدادی از خبرنگاران در مورد یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز با ابهام رو به رو شدند از طالبان نایب رییس این شورا خواستند تا برای برطرف شدن ابهام درباره این مصوبه و بر هم نخوردن نظم جلسه در سالن جنبی شورا به سووالات آنها پاسخ دهد.

در این میان، هنگامی که خبرنگاران در سالن جنبی در حال مصاحبه با نایب رییس شورای شهر بودند، هاجری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با لحنی تحکم برانگیز و توهین آمیز مصاحبه خبرنگاران را با فریادی که خطاب به یکی از مدیران شهرداری حاضر در مراسم برآورد برهم زد و گفت: این ها (خبرنگاران) را بیرون کنید!

وی در ادامه با همان لحن توهین آمیز، خبرنگاران را نیز مورد خطاب قرار داد که شما سانسورچی هستید و حق ندارید در اینجا مصاحبه کنید!

توهین های رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به خبرنگاران به همین جا ختم نشد. وی در ادامه هنگامی که خبرنگار روزنامه ... که دست بر قضا از خبرنگاران خانم با سابقه هم است و به لحن توهین آمیز هاجری اعتراض کرد، ناگهان با تعرض او مواجه شد که اگر وساطت یکی از مسوولان شهرداری که هاجری را به خارج از سالن جانبی شورا هدایت نمی کرد، نبود این خانم خبرنگار و دیگر خبرنگاران مورد ضرب و شتم هم قرار می گرفتند، البته هاجری هنگام خروج از سالن با عبارت ˈگم شویدˈ خبرنگاران را بدرقه کرد!

باز هم این پایان توهین این عضو شورا به خبرنگاران نبود و در حالی که اعضای شورا در سکوت کامل شاهد وقایع بودند! وی در صحن علنی شورا پشت میکروفن، توهین خود را این گونه تکمیل کرد که ˈیک عده از خبرنگاران و برخی از اعضای شورا پشت درب های بسته جمع شده اند و در حالی که برای خبرنگاران فاکتور نوشته می شود در حال تهیه خبرهایی هستند که مدنظر برخی از اعضاستˈ!

در ادامه پس از ترک جلسه شورا توسط خبرنگاران زمانی که آنها در بیرون از صحن علنی شورای شهر تجمع کرده بودند، تنها سیدکمال پاک فطرت از اعضای شورای شهر برای دلجویی از خبرنگاران به بیرون آمد و از دیگر اعضای شورا خبری نبود....

در این زمان، هاجری بار دیگر به میان خبرنگاران آمد و آنها در خصوص رفتار به دور از شان شورایی وی اعتراض کردند که او این بار توپ را به زمین روزنامه ها انداخت و سعی در جدایی میان خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه ها کرد که با واکنش خبرنگاران خبرگزاری ها در دفاع از همکارانشان مواجه شد.

هاجری گفت: روی سخن من با 5 روزنامه محلی است که سانسورچی هستند و 5 جلسه است که نطق های پیش از دستور من را کار نمی کنند!

این سخنان هاجری نیز با اعتراض خبرنگاران همراه بود که پاسخ دادند تمامی نطق های او تاکنون به چاپ رسیده و با توجه به این که جلسات شورای شهر تا پاسی از شب به طول می انجامد، روزنامه ها با توجه به محدودیت جا و زمانی نمی توانند تمامی نطق اعضا که البته برخی شبیه بیانیه های بین المللی است را انعکاس دهند.ˈ

در چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر شیراز، این شورا 21 عضو اصلی دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد