شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

معاون دانشگاه آزاد فارس:شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه دوبرابر شد

شیرازنیوز- معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی شامل دوره های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه آزاد در این استان نسبت به سال تحصیلی گذشته بیش از دو برابر شده است.

  عبدالحمید اسدی شنبه در گفت و گو با شیراز نیوز افزود: امسال حدود 13 هزار نفر برای تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در فارس پذیرش شده اند و این در حالی است که سال قبل، این آمار به حدود پنج تا شش هزار نفر محدود بود.

وی ادامه داد: شمار رشته های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در واحدهای دانشگاه آزاد در فارس نیز افزایش بیش از سه برابری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: رویکرد این دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی مانع از خروج ارز و فرار مغزها از کشور می شود و از سوی دیگر، برخی خانواده ها که تمکن مالی لازم برای فرستادن فرزندشان به خارج کشور را دارند نیز از فراهم شدن زمینه تحصیل فرزندشان در داخل کشور استقبال کرده اند.

وی گفت: شمار زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در استان فارس را دختران دانشجو تشکیل می دهند که حتی نیاز نشده است آنها از استان خود به استان دیگری سفر کنند و این خدمتی است که دانشگاه آزاد در یک سال اخیر در پیش گرفته است.

به گفته اسدی 108 هزار دانشجو در 42 واحد و مرکز این دانشگاه در استان فارس و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در حال تحصیل هستند.

وی گفت: با توجه به فعالیت دو هزار و 500 تن در قالب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در فارس، می توان گفت که این دانشگاه از نظر مجموع شمار اعضای هیات علمی و دانشجویان، بزرگترین دانشگاه استان فارس قلمداد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد