شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فارس در تلفات رانندگی در کشور دوم است


شیراز نیوز - رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:استان فارس در بین استان های کشور جایگاه مناسبی در تلفات رانندگی ندارد به نحوی که در سال 92 در کشور جایگاه نخست را داشت و در 9 ماهه امسال جایگاه دوم را کسب کرده است .

  به گزارش شیراز نیوز ، کامران باقری لنکرانی ، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیرازاظهار داشت:امسال پنجمین همایش بین المللی کاهش سوانح ترافیکی شیراز روز ششم اسفند با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به مدت دو روز در شیراز برگزار می شود و بر اساس محورهای تخصصی به بررسی موضوع سوانح ترافیکی پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد : تا کنون 130 مقاله علمی به این همایش رسیده و 32 سخنرانی برای این گردهمایی علمی پیش بینی شده است.

وزیر پیشین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بابیان این که هر نیم ساعت یک نفر در ایران در سوانح رانندگی جان می بازند، اظهار کرد: در 9 ماه اول امسال 13 هزار و 471 نفر در کشور بر اثر این سوانح جان خود را از دست داده اند.

لنکرانی گفت:این میزان تلفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال 92 بیانگر 6 . 3 درصد کاهش است .

وی با بیان این که همچنان آمار تلفات رانندگی در کشور ما بالاست ، افزود : روزانه 50 نفر در کشورمان در سوانح رانندگی جان می سپارند و جایگاه ایران در بین کشورهای خاورمیانه در این زمینه جایگاه دوم است .

رییس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : 64 درصد از تلفات رانندگی در سال 92 در حوادث برون شهری رخ داده و حدود 28 درصد در سفرهای برون شهری و بیش از هفت درصد تلفات نیز در جاده های روستایی حادث شده است .

لنکرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمربندی شهرها به دلیل مشکلات مدیریتی و مدیریت دوگانه از جمله حادثه خیز ترین محورهای شهری است،گفت: به طور معمول مدیریت ترافیک در این کمربندی ها بین شهرداری ها و اداره های راه و شهرسازی در چالش است از این رو متولی خاصی برای ساماندهی ترافیک در این محورها وجود ندارد .

وی افزود: بخش عمده ای از تلفات رانندگی در کلان شهرها رخ می دهد که ناشی از برتری روان سازی ترافیک بر ایمن سازی ترافیک است و متولیان امر ترافیک به همان میزان که به روان سازی ترافیک اهتمام دارند باید برای ایمن سازی رفت و آمد نیز همت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد