شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

'باران' از چادر مسافرتی به خانه رفت

شیرازنیوز- 'باران' دختر 9 ماهه ای که هشت ماه از زندگیش را به اتفاق مادر و دو برادرش در چادری مسافرتی در شیراز سپری کرده بود با تلاش سازمان بهزیستی و همت خیرین سرپناهی یافت.

  نخستین بار خبرگزاری شیراز نیوز چهارم بهمن جاری گزارش های خبری و تصویری از زندگی در شرایط نامطلوب این خانواده را منتشر کرده بود و در نهایت پیگیری های رسانه ای سبب شد که حل مشکل این خانواده شتاب گیرد.

فرجام این پیگیری ها موجب شد کلید یک واحد مسکونی در یکی از مناطق شهر شیراز تحویل مادر 'باران' شود و دو وانت بار ظهر دوشنبه وسایل زندگی این خانواده بی سرپرست را از چادر محل زندگی به مکان جدید منتقل کردند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس ، دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار داشت: خانه ای برای این خانواده اجاره شده است تا از مشکلات ناشی از نداشتن سرپناه رهایی یابند.

سیدمرتضی موسوی افزود: این خانواده از نظر معیشتی نیز تحت پوشش حمایت های بهزیستی است و مشکلات عمده آنها حل شده است.

وی گفت: زن سرپرست این خانوار متقاضی تهیه مسکن در مناطق برخوردار و مرفه شهر شیراز بود که چنین امکانی با توجه به محدودیت منابع فراهم نیست.

مادر باران از همسر نخست خود که سال ها قبل با او متارکه کرد، دو پسر 15 و 11 ساله به نام های حسین و علی دارد و ' باران' 9 ماهه از همسر دوم اوست که قبل از تولد ' باران' فوت کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس در پیگیری تلفنی خبرنگار ایرنا نوید داد که در نخستین فرصت، گروهی برای یاری رساندن به خانواده 'باران' راهی محل زندگی آنها خواهد شد.

محسن یوسف زاده افزود:در زمان برقراری این تماس، از آنجا که مادر باران حاضر به معرفی خود نشد، جست و جوی نام وی در بانک اطلاعاتی بهزیستی میسر نبود تا از چگونگی حمایت های بهزیستی از این خانواده مطلع شویم.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به وضعیت این خانواده، پیش از این به آنها پیشنهاد شد که به طور موقت به اردوگاه بهزیستی منتقل شوند و پس از آن، مکان هایی برای زندگی به آنها پیشنهاد شد که این پیشنهادها را نپذیرفتند.

یوسف زاده ادامه داد: مادر باران اصرار داشت که در محل کنونی، به کارها و زندگی خود بهتر رسیدگی می کند اما این بار مادر باران خانه تدارک دیده شده از سوی بهزیستی فارس را پذیرفت و امروز (دوشنبه) به این خانه نقل مکان کرد.

مادر 'باران' یکی از 9 هزار و 510 زن سرپرست خانوار تحت پوشش حمایت های بهزیستی فارس است.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس، زنان سرپرست خانوار علاوه بر دریافت مستمری ماهانه، از خدماتی مانند کمک هزینه تامین مسکن، کمک هزینه تحصیل فرزند دانشجو، درمان و ... برخوردار می شوند و در مواردی که در توانمندسازی خانواده ها تاثیرگذار باشد نیز خدمات همه جانبه ای به آنان عرضه می شود.

یوسف زاده، بیان کرد : در سال های گذشته افزون بر دو هزار واحد مسکن مهر به خانواده مددجویان بهزیستی واگذار شده است که بخشی از هزینه های احداث آنها را مددجویان، بخشی از محل تسهیلات تامین شده و بخشی دیگر نیز به صورت کمک بلاعوض در اختیار آنها قرار داده شده است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که تلاش برای حل کامل مشکلات این خانواده از سوی نهادهای حمایتی که قبل از رسانه ای شدن موضوع در جریان بود، همچنان ادامه می یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد