شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

اعتماد به متصدی کافی نت دردسر ساز شد

شیراز نیوز- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان فارس گفت:متصدی یکی از کافی نت های شیراز که از اعتماد یکی از مشتریانش سوءاستفاده و به صورت غیر مجاز از حساب بانکی او برداشت کرده بود، دستگیر شد.

  به گزارش دریافتی پنجشنبه شیراز نیوز از روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ سید موسی حسینی افزود:زنی میانسال با مراجعه به این واحد پلیس ، مدعی شد فردی به صورت غیر مجاز 9 میلیون ریال از حساب بانکی او برداشت کرده است.

وی بیان داشت:کارشناسان پلیس فتا در بررسی ها و اقدامات فنی خود موفق به شناسایی موقعیت سارق حساب در یکی از کافی نت های شیراز شدند.

حسینی اظهار داشت:در این بررسی ها مشخص شد تعداد زیادی از شارژها بر روی سیم کارت متصدی کافی نت و اقوام و آشنایان وی فعال شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد:شاکی در بازجویی ها اعلام کرد: در اثر اعتمادی که به متهم داشت، کارت بانکی خود را در اختیار متهم قرار داده بوده اما تصور نمی کرد که متهم از این اعتماد، سوء استفاده کند.

حسینی گفت:متهم پس از اعتراف به جرم انتسابی به مرجع قضایی معرفی شد.



** انتقام گیری از طریق شبکه اجتماعی

رییس پلیس فتای فارس همچنین در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت:فردی که با ارسال پیام های غیر اخلاقی از طریق واتس آپ (یکی از شبکه های اجتماعی) زنی را در شیراز تهدید می کرد، دستگیر شد.

حسینی گفت:زنی با مراجعه به این واحد پلیس ، مدعی شد از طریق نرم افزار واتس آپ ، پیام هایی برایش ارسال می شود که او را تهدید به هتک حیثیت می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد:با تشکیل پرونده ، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و پس از حدود 48 ساعت کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم شدند.

حسینی اظهار کرد: متهم که زنی 40 ساله و همسر سابق شوهر شاکیه است به جرم ارتکابی اقرار و دربازجویی ها اعلام کرد به دلیل این که از همسر شاکیه مقداری پول طلب داشته ، اقدام به چنین عملی کرده است.

وی گفت:فضای مجازی ، شیوه مناسبی برای حل و فصل مشکلات شخصی و خانوادگی نیست و ضروری است افراد از طریق مجاری قانونی برای حل مشکلات و اختلافات خود اقدام کنند.



** دستگیری عامل انتشار فیلم های غیر اخلاقی در جهرم

روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس همچنین اعلام کرد:فردی که از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به انتشار فیلم های غیر اخلاقی می کرد در شهرستان جهرم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در این مورد بیان داشت:درپی اطلاع کارشناسان پلیس فتااین شهرستان مبنی برانتشار فیلم های غیراخلاقی در شبکه اجتماعی واتس آپ ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ یوسف ملک زاده افزود:با تحقیقات صورت گرفته، عامل انتشار این فیلم ها شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم که فردی 27 ساله است ، دستگیر شد.

وی بیان کرد:متهم در بازجویی های به عمل آمده و در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم ارتکابی خود با انگیزه تفریح و سرگرمی ، اعتراف کرد.

او گفت:متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ک/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد