شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز : حذف تدریجی هپاتیت B ضرورت جامعه امروز است


شیراز نیوز- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کنترل تدریجی هپاتیت B ضرورت جامعه امروز است گفت: این نوع بیمار در بین کودکان رو به کاهش است و در بزرگسالان نیز کنترل شده و باید با برنامه ریزی جامعه به سمت حذف تدریجی آن حرکت کنیم .

  به گزارش خبرنگار شیراز نیوز ، دکتر محمد هادی ایمانیه روز شنبه در همایش هپاتیت در شیراز افزود: دراستان فارس با استفاده از متادون درمانی در بین زندانیان معتاد گام های مثبت و موثر برای کنترل هپاتیت صورت گرفته و جمعیت هدف دراین برنامه مشخص شده و تحت کنترل است .

وی ادامه داد : نگرانی هایی در رابطه با سایر معتادان برای انتقال ویروس و نشر بیماری هپاتیت وجود دارد که باید راه های کارشناسی در این زمینه مطالعه و اجرا شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه داده های قابل اعتنا و توجه در کل کشور درباره میزان ابتلا و جمعیت فراگیر وجود ندارد گفت : بیشتر مطالعات بر روی مراکز مرکزی و شمال کشور انجام گرفته و مطالعاتی در باره این بیماری دراستان های تهران ، گلستان ، همدان ، هرمزگان و آذربایجان شرقی صورت گرفته است و میزان ابتلا دراین مناطق مشخص شده است .

ایمانیه ادامه داد تلاش های زیادی در کشور برای توسعه واکسیناسیون صورت گرفته، ثمره این تلاش ها، پیشرو بودن ایران در میان کشورهای شرق مدیترانه و الگوبرداری کشورهایی مانند آمریکا از نظام واکسیناسیون ایران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز امیدواری نسبت به پیشتاز بودن فارس در کشور برای توسعه هرچه بیشتر واکسیناسیون گفت : اکنون برنامه راه اندازی مراکز سلامت خانواده در شیراز آغاز شده که عمده ترین اهداف این مراکز، بهداشت، اقدامات پیشگیرانه و سلامت افراد تحت پوشش است.

این همایش یک روزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز سیاستگذاری سلامت این دانشگاه با حضور کارشناسان و صاحبنظران برگزار شده است .

هپاتیت (Hepatitis) به معنی التهاب در کبد است و به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود که بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.

از عواملی که ایجاد هپاتیت می کنند می توان به افراط در مصرف الکل، اثر برخی داروها، آلودگی به باکتری و هم چنین ویروس اشاره کرد.

هپاتیت ویروسی منجر به عفونت کبدی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد