شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

کلاهبردار پیامکی در شیراز دستگیر شد

شیراز نیوز - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان فارس گفت:ماموران این واحد فردی را که از طریق ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری می کرد، شناسایی و دستگیر کردند.

  روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس ، سرهنگ سید موسی حسینی افزود:فردی با مراجعه به پلیس فتا فارس مدعی شد که 130 میلیون ریال از حساب بانکی او به سرقت رفته و همچنین بیان کرد که می داند ، برداشت از حسابش چگونه صورت گرفته است.

وی ادامه داد:این فرد شاکی در اظهارات خود بیان کرد ، حدود پنج ماه قبل پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی از طریق تلفن همراه برای من ارسال شد و درخواست شده بود که برای دریافت وجه به خودپرداز بانک مراجعه کنم.

حسینی بیان کرد:شاکی نیز طمع کرده و در حالی که می دانسته پیام از طرف کلاهبرداران است شماره یکی از حساب های بانکی خود را که وجه نقدی در آن نبود به فرد کلاهبردار داده تا وجه مورد نظر به حسابش واریز شود.

رییس پلیس فتا افزود:پس از سپری شدن پنج ماه از آن واقعه ، 130 میلون ریال وام که به حساب شاکی واریز شده بود ظرف کمتر از دو ساعت توسط فرد کلاهبردار از حساب بانکی شاکی برداشت شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت:پس از طرح شکایت شاکی، کارشناسان پلیس فتا فارس اقدامات خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند و در نهایت موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

حسینی گفت:هیچ نهاد و سازمانی برای واریز وجه با عنوان برنده شدن ، از افراد درخواست نمی کند به خودپرداز بانک مراجعه کنند و باید شهروندان همواره هشیار باشند و فریب این گونه پیامک ها را نخورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد