شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیرپخش فرآورده های نفتی فارس: مصرف بنزین درفارس پنجم خرداد بی سابقه بود


شیرازنیوز- مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس گفت: پنجم خردادماه امسال هفت میلیون و 100 هزار لیتر بنزین در جایگاه های سوخت این استان عرضه شد که رقمی بی سابقه بود.

  علیرضا امین، دوشنبه در گفت و گو با شیراز نیوز افزود: روز چهارم خردادماه چهار میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در استان فارس توزیع شد، اما میزان مصرف در روز پنجم خردادماه به حدود هفت میلیون و 100 هزار لیتر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: در روز ششم خردادماه میزان مصرف به چهار میلیون و 800 هزار لیتر کاهش یافت و روز هفتم خردادماه به سه میلیون و 900 هزار لیتر رسید و به تدریج روال عادی خود را در پیش گرفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس همچنین از اوج گیری مصرف بنزین سوپر در استان فارس در روزهای چهارم و پنجم خردادماه سخن گفت و اظهار کرد: به ترتیب 210 و 208 هزار لیتر بنزین سوپر روزهای 4 و 5 خرداد در این استان عرضه شد.

وی ادامه داد: روز ششم خردادماه مصرف بنزین سوپر به 128 هزار لیتر رسید و روال عادی را در پیش گرفت.

امین همچنین در گزارشی مقایسه ای از آمار مصرف بنزین در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: با وجود کاهش چهار درصدی مصرف بنزین در فروردین 94 نسبت به فروردین 93، در اردیبهشت ماه 94میزان مصرف بنزین در استان فارس به 138 میلیون لیتر رسید که نسبت به اردیبهشت 93 حدود 9 درصد افزایش داشت.

در مقیاس کشوری نیز مصرف بنزین در روز 5 خرداد به اوج رسید.

داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در روز چهارم خردادماه 75 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد، اما میزان مصرف در روز پنجم خردادماه به حدود 110 میلیون لیتر افزایش یافت که رکوردی تاریخی بود.

علت اصلی افزایش بی سابقه مصرف بنزین در روز 5 خردادماه یعنی روزی که قرار بود بنزین تک نرخی شود، مربوط به افزایش مراجعه برای استفاده از بنزین سهمیه ای بوده است.

براساس گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از ساعت 24 روز سه شنبه (5 خردادماه) بنزین تک نرخی شد.

با وجود اینکه سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده بود باقیمانده سهمیه 700 تومانی تا پایان شهریور ماه قابل استفاده است و شایعه مطرح شده مبنی بر احتمال باطل شدن سهمیه های 700 تومانی خودروهای شخصی صحت ندارد، اما مالکان برخی خودروها، اصرار به استفاده از سهمیه سوخت خود داشتند.

پیش از این رکورد مصرف بنزین در ایران مربوط به روز دوازدهم فروردین 94 بود که در آن روز 105.3میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد