شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

جشنواره منطقه ای کاریکاتور در جهرم برگزار می شود

شیراز نیوز - معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:شهرستان جهرم در بخش کاریکاتور و پویا نمایی (انیمیشن) دارای هنرمندان شاخصی است از این رو برای نخستین بار جشنواره منطقه ای کاریکاتور در سال 94 به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.

  به گزارش شیراز نیوز مهدی امید بخش ، در آیین گرامیداشت روز جهانی تئاتر که در جهرم برگزار شد، افزود:از جمله هنرمندان مطرح بخش کاریکاتور از شهرستان جهرم،سعید صادقی و محمد حسین اکبری هستند که تا کنون موفق به کسب 100 عنوان بین المللی شده اند.

وی اظهار داشت:هم اینک مقدمات برگزاری جشنواره منطقه ای کاریکاتور در حال انجام است و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد:فراخوان پنجمین دو سالانه جشنواره ملی داستان کوتاه نارنج که به میزبانی جهرم برپا خواهد شد ، تیرماه 94 انجام می شود و این جشنواره 26 آذر امسال برگزار می شود.

امید بخش گفت:با وجود قابلیت ها و نیروهای هنرمندی که در بخش هنرهای نمایشی و تئاتر در شهرستان جهرم وجود دارد اما این شهرستان در جشنواره هایی که تا کنون در این بخش برگزار شده نتوانسته است صاحب مقام شود و ضروری است در حوزه آموزش هنری فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: این معاونت آمادگی دارد با بهره گیری از استادان مجرب رشته های نمایشی و تئاتر برای هنرمندان شهرستان جهرم در این زمینه دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار کند تا علاوه بر پویایی هرچه بیشتر این رشته ، هنرمندان جهرمی در این بخش هم به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

مشاور اجرایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت:جشنواره کوتاه نارنج از سال 86 تا سال 89 به صورت سالانه در جهرم برگزار شد اما از سال 90 در قالب دوسالانه برگزار شد.

بهرام بشیری زاده افزود:دو دوره پیشین این جشنواره به صورت ملی اجرا شد ودر چهارمین دوره (سال 93) با وجودی که این جشنواره در سطح ملی برپا شد لیکن از پنج کشور سوئد، بلژیک، آلمان ، تاجیکستان و افغانستان نیز در این رویداد هنری شرکت داشتند.

وی بیان کرد:سال 93 بیش از یک هزار و 200 اثر به چهارمین دو سالانه جشنواره ملی داستان کوتاه نارنج ارسال شد و حدود یک هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این آیین گفت:به شخصه علاقه مند به امور فرهنگی و هنری هستم و می کوشم از برگزاری چنین رویدادهایی حمایت کنم.

در این مراسم چند قطعه نمایشی کاری از هنرمندان انجمن نمایش شهرستان جهرم اجرا و در ادامه از شماری از پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد