شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

استاندار فارس: جشنواره های قرآنی دردانشگاه ها ، به جامعه دانشجویی نشاط می بخشد

شیرازنیوز- استاندار فارس گفت: برگزاری جشنواره های قرآنی در دانشگاه ها، موجب ایجاد نشاط و شادابی در جامعه دانشجویی می شود.

  به گزارش دریافتی چهارشنبه شیراز نیوز، سید محمد احمدی، در آیین اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی قرآن و هنر جهاد دانشگاهی فارس در شیراز افزود: همچنین این جشنواره ها به استحکام و رواج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی، رشد و شکوفایی آفرینش ها و تولیدات فرهنگی و هنری همراه با تعمیق اندیشه و آگاهی های فرهنگی قرآنی منتهی خواهد شد.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت و نقش برجسته قرآن در زندگی بشری ادامه داد: هر چه بیشتر و عمیق تر به مفاهیم قرآن توجه کنیم ماندگاری و اثربخشی آن در زندگی نیز بیشتر خواهد بود.

او اضافه کرد: هنرمندان باید با تدبر و تعمق در بحر عظیم قرآن کریم، ضمن عمق بخشیدن به دانش خود، هنرشان را مانگارتر و تاثیرگذارتر کنند.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از تلاش های جهاد دانشگاهی در حوزه های فرهنگی و عملی افزود: این نهاد ثمره شیرین انقلاب به شمار می رود و در عرصه های مختلف نیز فعالیتهای موثری داشته است.

رییس جهاد دانشگاهی استان فارس هم گفت: فرهنگ یکی از مهمترین حوزه های فعالیتی این نهاد انقلابی است و قرآن نیز محور فعالیت های فرهنگی برنامه ریزی شده است.

مسعود رستگاه افزود: بعد از معرفی شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت (ع)، تلاش های جهاددانشگاهی نیز بیش از پیش قرآن محور شد.

وی ادامه داد: تمام اقدامات فرهنگی که بخش مهمی از فعالیت های جهاددانشگاهی را شامل می شود، با محوریت قرآن برنامه ریزی شده و اجرا می شود و یکی از مصادیق آن فعالیت خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا) است که استان فارس در این حوزه رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

رستگار، با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری جشنواره قرآن و هنر هم گفت: از یک سال قبل تلاش هایی برای جهت دهی توانایی های تخصصی هنرمندان قرآنی در سطح دانشگاهها برنامه ریزی و هفت موضوع قرآنی در کشور مطرح و استان فارس عهده دار اجرای دو موضوع آن شد.

وی گفت: جشنواره قرآن و هنر با عنوان شهود قدسی گامی در جهت توجه به هنرهای قرآنی و ارزش گذاری بر اینگونه فعالیتها به شمار می رود که با توجه به اینکه شیراز و فارس همواره به عنوان مهد فرهنگ و هنر و ادبیات شناخته می شود، برگزاری آن در دستور کار قرار گرفت.

رییس جهاد دانشگاهی فارس ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ای در زمینه ادبیات توسط این نهاد در در آینده نزدیک افزود: بالغ بر 2 هزار و 630 اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و هنر ارسال شد که از میان این آثار، هیات داوران 300 اثر را برای عرضه نمایشگاهی برگزید.

رستگار اضافه کرد: آثار برگزیده نیز از روز هفتم خردادماه جاری در 6 نمایشگاه در شیراز در معرض دید عموم قرار گرفت و آثار برتر معرفی شده از سوی هیات داوران در بخش های خوشنویسی، گرافیک، عکس و نقاشی نیز امروز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد