شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

تیم های گشت پلیس در جاده های فارس افزایش یافت

شیراز نیوز - رییس پلیس راه شمالی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت:به دلیل حرکت کاروان های اعزامی از فارس به تهران برای شرکت در آیین سالگرد ارتحال امام (ره) و تعطیلات آخر هفته ، برای کنترل ترافیک در جاده های این استان، تیم های گشت پلیس راه افزایش یافت.

  به گزارش دریافتی شیراز نیوز سرهنگ کسری سیروسی ، سه شنبه بیان داشت:با توجه به سه روز تعطیلی (13 تا 15خرداد) حجم ترافیک در جاده های استان فارس افزایش چشمگیری خواهد داشت و به همین سبب پلیس راه شمالی فارس می کوشد به بهترین نحو بر روند رفت و آمد وسایل نقلیه در جاده های این قسمت از فارس نظارت داشته باشد.

وی به کاروان هایی که قصدسفربه مرقد مطهر امام خمینی(ره) را دارند، توصیه کرد به صورت انفرادی حرکت نکنند و فقط درمسرهای

مجاز و پیش بینی شده که مجهز به پارکینگ های 10 گانه هستند تردد و از حرکت بی مورد و عبور از جاده های دارای ممنوعیت و محدودیت خودداری کنند.

سیروسی افزود:کاروان های حامل زائران مرقد مطهر امام (ره) باید از اتوبوس های برون شهری سالم ، بدون عیب و نقص و رانندگان مجاز استفاده و مدت زمان حداکثر هشت ساعت رانندگی را رعایت کنند.

رییس پلیس راه شمال فارس بیان کرد:همچنین در هر یک از این اتوبوس ها باید یک نفر به عنوان نماینده تعیین و با لباس مشخص درطول مسیر با پلیس همکاری کند.

سیروسی افزود: پلیس یاران باید بر عملکرد راننده در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی نظارت داشته باشند و قبل از ورود به محدوده اجرای طرح، نقشه مسیر ورودی به پارکینگ ها را مطالعه و آن را در دسترس داشته باشند و همچنین وسیله نقلیه دیگری برای جایگزینی خودروهایی که احتمالا در بین راه دچار نقص می شوند نیز پیش بینی شود.

وی به آن دسته از زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی برای شرکت در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام (ره) قصد سفر به تهران را دارند توصیه کرد ، از توقف وسایل نقلیه در محل های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه ها اجتناب و از برپایی چادر در داخل پارکینگ ها نیز خودداری کنند.

سیروسی ادامه داد:همچنین رانندگان باید در طول مسیر به تابلوهای هدایت کننده و علائم راهنمایی و رانندگی توجه کافی داشته باشند و از توقف های منجر به سد معبر به ویژه توقف در ورودی ها و خروجی های خیابان های فرعی منتهی به پارکینگ ها و روی پل ها اجتناب کنند.

رییس پلیس راه فارس افزود:هنگام ترافیک در جاده ها، رانندگان به هیچ عنوان از شانه های خاکی تردد نکنند و حتما از سالم بودن سیستم روشنایی وسائل نقلیه خود اطمینان کامل داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد