شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

درهمایش 'تبیین اندیشه های مهدوی' در شیراز/ باید برای مقابله با داعش، سیره مهدوی را به جامعه جهانی معرفی کرد


شیراز نیوز- دبیر کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری گفت : داعش فتنه ای است که غرب پشت آن ایستاده وبا برپا کردن داعش به دنبال ایجاد و تفرقه درمیان مسلمانان است وما باید برای مقابله با داعش ، سیره مهدوی را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

  به گزارش شیراز نیوز حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی شامگاه سه شنبه در همایش 'تبیین اندیشه های مهدوی' در شیراز بیان کرد: داعش یک وسیله اطمینان و آرامش بخش برای استکبار جهانی است که غرب با حمایت از آن، اهداف خود را در جوامع مسلمان پیش می برد.

معاون پژوهشکده حج و زیارت کشور و مسوول بخش وهابیت حوزه علمیه قم افزود : خطر رشد تفکر داعش در بین مردم به ویژه مردم داخل کشور به مراتب خطرناک تر از خطر فیزیکی داعش است که باید با اقداماتی مانع از رشد تفکر داعش در میان ملت ها و جوامع باشیم.

وی با اشاره به اینکه جریان تندرو تفکیری ها، وهابی ها و سلفی ها به دنبال القای روش والگوی زندگی خود به مردم دنیا هستند اظهارداشت : یکی از دلایل پیدایش داعش و گروه های تندرو در جهان؛ رشد قدرت شیعه در جنگ نابرابر نرم امروز جهانی بود که باعث شد انها در برابر شیعه بایستند.

علیزاده موسوی اضافه کرد: پدیدآورندگان گروه های داعش و تکفیری ها از دست آویزهای اعتقادی شیعه برای پذیرش و راهیابی به ملت ها استفاده کرده اند و سپاه داعش راسپاه سفیانی می دانند درصورتی که این ها همه درظاهر شبیه به اعتقادات شیعیان است ودلیل و برهان ندارد.

او با بیان اینکه وهابیت تلاش می کند تا با از بین بردن اعتقادات در شیعه نفوذ کند ادامه داد: امروز تفکر داعش غرب را فراگرفته است به طوری که آنها برای بازگشت به اصل خویش روش اشتباه تکفیری ها را در پیش گرفته اند و اگر امروز مراقب رشد تفکر داعش نشویم این مساله گریبان گیر کشور ما نیز می شود.

معاون پژوهشکده حج و زیارت کشور عنوان داشت: امروز تمام دنیا از آفریقا تا آسیا همه درگیر جنگ وفتنه هستند و تنها کشور ایران در آرامش، امنیت و شرایط مناسب قرار دارد .

وی با بیان اینکه جهان امروز نیازمند یک الگوی واحد و جهانی است افزود: دین اسلام توانایی پاسخ گویی به تمام نیازهای بشر برای زندگی سعادتمند را دارد که درشرایط کنونی غرب تشنه معارفی زلال و معرفت است و ما باید معارف اسلام ناب محمدی را به بهترین نحو به جهان ارائه کنیم.

علیزاده موسوی بیان کرد: باید سیره اهلبیت(ع) را شناخته و روش آنها را برای زندگی در جامعه پیاده سازی کنیم که پیاده کردن اصول جامعه مهدوی در جامعه اسلامی بهترین راه برای معرفی دین اسلام در جهان است.

او گفت: جامعه مهدوی جامعه برگرفته از فرهنگ زندگی اهلبیت (ع) است که مردم باید با تقویت و گسترش تقوا در زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را نهادینه کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد