شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس: بودجه هزینه ای امسال استان، 371 میلیارد تومان است


شیرازنیوز- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با اشاره به بودجه هزینه ای 174 هزار میلیارد تومانی کل کشور گفت: بودجه هزینه ای فارس امسال 371 میلیارد تومان است و از نظر اعتبارات استان ها در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

  به گزارش دریافتی شیراز نیوز، ساسان تاجگردون در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فارس افزود: در بخش بودجه هزینه ای، لازم است که دستگاه های اجرایی صرفه جویی لازم را داشته باشند و سازمان مدیریت نیز نظارت لازم را در این زمینه اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد: به سبب کمبود اعتبار، در سرجمع اعتبارات بودجه سال 94، اعتبار مورد نیاز دیون پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سالهای 92 و 93 و اعتبار مورد نیاز پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگان سال 94 میسر نیست و می کوشیم ردیف اعتباری مورد نظر را در سال جاری تامین کنیم.

وی در خصوص روند بررسی و پیشنهاد توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و بودجه هزینه ای سال 94 فارس هم گفت: در سهم ستون اعتبارات درصد نفت و گاز، کل استان ها کاهش بیش از 40 درصد را داشته اند که فارس با اعتباری افزون بر 133 میلیارد تومان با کاهش 37 و هفت دهم درصدی مواجه شده و در جایگاه سوم پس از خوزستان و بوشهر قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس افزود: بودجه فارس در توسعه مساجد، مصلی ها و بقاع متبرکه با 17 درصد افزایش نسبت به سال قبل پس از خراسان رضوی جایگاه دوم کشور را دارد.

تاجگردون بیان کرد: در بحث اعتبارات زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی نیز استان فارس جایگاه نخست کشور به خود اختصاص داده است.

او گفت: استفاده از درآمدهای نفتی در بودجه 94 به حداقل خود رسیده و محدود کردن رشد نقدینگی، مهار تورم و ایجاد اشتغال از مهمترین محورهای این بودجه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اظهار کرد: اجزا هزینه ای قانون هدفمندی یارانه ها در بودجه 94 کل کشور به طور دقیق مشخص شده و مصارف بودجه عمومی دولت نیز مشخص است.

تاجگردون اضافه کرد: نظام پرداخت حقوق و دستمزد و استخدام های جدید از نظر تامین بار مالی آن باید با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود.

او ادامه داد: اعتبارات حقوق و مزایای کل استان ها در سال 94 بالغ بر سه هزار و 400 میلیارد تومان است که نسبت به سال 93 حدود 57 درصد رشد داشته است.

وی، اعتبارات حقوق و مزایای امسال استان فارس را 197 میلیارد تومان برشمرد و گفت: این رقم به نسبت رقم مصوب سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد