شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

امام جمعه شیراز: فرزندان انقلاب با توجه به خطوط قرمز در حال مذاکره هستند

شیراز نیوز- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 به عنوان 'فرزندان انقلاب' گفت: مذاکره کنندگان در گفت و گو ها این خطوط قرمز را رعایت و دنبال کرده اند.

  به گزارش شیراز نیوز، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با بیان این که 'مذاکرات هسته ای مورد توافق اقشار مختلف مردم ایران است' افزود: باید در قبال تلاش های دشمن برای دو قطبی کردن جامعه هوشیار بود چرا که دشمن به دنبال رخنه در کشور و اجرای خواسته های شیطانی خود است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: جامعه ایران درباره مسایل کلان و اصلی کشور وحدت نظر دارد و در صورت لزوم، کلام و سخن خود را در حمایت از فرمایش های مقام معظم رهبری خطاب به دشمنان انقلاب ابراز می دارد.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: مذاکرات هسته ای مورد توافق اقشار مختلف مردم بوده و هست همچنانکه مقام معظم رهبری این مذاکرات را تایید کرده و تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب نامیده اند و روسای قوا و نخبگان کشور همه این مذاکرات را تایید کرده اند و شکی در آن نیست و به طور کلی، فردی در کشور مخالف مذاکرات نیست.

وی گفت: مصداق توافق خوب و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را هم مقام معظم رهبری تعیین کرده اند که حفظ عزت و سربلندی کشور، صیانت از دانشمندان مملکت، حفظ خطوط قرمز نظامی و پرهیز از بازرسی های غیرعادی، لغو همه تحریم ها و باز بودن راه تحقیق و توسعه از جمله خطوط قرمز است که این مسایل مورد توجه تیم مذاکره کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 1342، این روز را سرآغاز مبارزه ملت ایران با رژیم شاهنشاهی دانست و گفت: حرکت تاثیرگذار امام خمینی (ره) در رهنمون کردن این حرکت به استقرار نظام سیاسی یعنی نظام جمهوری اسلامی در کشور، اقدامی بود که بعد از دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع)، فضای آن برای بزرگان اسلام فراهم نشده بود.

آیت الله ایمانی افزود: امام (ره) در دوران مدیریت خود بر نظام جمهوری اسلامی و پس از هدایت فضای جامعه در دوران دفاع مقدس، با بهره گیری از نور ایمان، عبودیت و بندگی که در وجود وی خلاصه شده بود رهبری آینده کشور را مشخص کردند و بارها در حضور سران قوا و مسوولان از شایستگی حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری یاد کردند و دستاوردهای 26 سال گذشته کشور در سایه هدایت امور توسط مقام معظم رهبری با تدبیر امام (ره) حاصل شده است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در 26 سال سپری شده از رهبری مقام معظم رهبری، ایشان را به عنوان رهبری با جامعیت علمی، دینی، فقهی و با شجاعت، تدبیر و خلاقیت و در عین حال، ساده زیستی شناخته ایم.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه کشور در دهه های اخیر گفت: در دنیای آشوب زده کنونی، کشوری با عزت، استقلال، حرمت و ویژگی های یک کشور خوب و مستقل جز ایران اسلامی سراغ نداریم.

آیت الله ایمانی گفت: ما با خدا پیوند بسته ایم که از هیچ یک از آرمان های امام (ره) چشم پوشی نخواهیم کرد.

امام جمعه شیراز قبل از آغاز خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، با شعارهای نمازگزاران با مضمون 'پیوند ما با امام گسستنی نیست، خط امام خامنه ای شکستنی نیست' و 'مرگ بر ضد ولایت فقیه' و 'مرگ بر آل سعود' همراهی کرد و در ادامه خطبه های نمازجمعه را ایراد کرد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید محمود وزیری از خطبای دینی نیز در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه شیراز به تبیین پیام های قیام 15 خرداد 1342 ملت ایران برشمرد و مساله اطاعت از رهبری را از مهمترین و اساسی ترین درس های امام امت (ره) به جامعه اسلامی در این مقطع تاریخی دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد