شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

بداهه نویسی مشق خمینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

شیرازنیوز- امسال برنامه بداهه نویسی مشق خمینی در روز ارتحال امام راحل با حضورخوشنویسان برتر در روز 14 خرداد همزمان با بیست و ششمین سال بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.

  به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شیراز نیوز، در این برنامه 100 نفر از خوشنویسان برتر و دانش آموختگان رشته خوشنویسی شیرازی از بعد از ظهر پنج شنبه 14 خرداد در این برنامه بداهه نویسی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حضور پیدا کردند.

هنرمندان شرکت کننده در این برنامه خوشنویسی هنرمندان با بهره مندی از دیوان اشعار امام خمینی(ره) و مطالب و منابع مرتبط با موضوع روز ارتحال امام راحل متن هایی را نگارش می کنند و آثاری مرتبط با این روز با اهمیت را در تاریخ به ثبت برسانند.

هنرمندان خوشنویس شیرازی در این برنامه خطوطی از جمله نسخ، ثلث، شکسته نویسی و نستعلیق نویسی را به رشته تحریر در آوردند.

هنرمندان حاضر در این برنامه معتقدند: هنرمقدس خوشنویسی همیشه با قرآن عجین و همسو بوده است از این رو این هنر دارای ارزش و جایگاه ویژه ای است.

آنها افزودند: شخصیت امام راحل جایگاه ویژه ای در انقلاب اسلامی و دنیا دارد که نگارش و بداهه نویسی هنرمندان در این زمینه افتخاری ارزشمند برای هنر و هنرمند متعهد است.

همچنین برگزار کنندگان این برنامه نیز اعلام کردند: با برگزاری این برنامه بداهه نویسی به دنبال به تصویرکشیدن آیات قرآن درمکان عمومی، تکریم و بزرگداشت این کتاب آسمانی و بزرگداشت شخصیت امام خمینی(ره) در جامعه هستیم.

براساس این گزارش آثار خلق شده در این برنامه درفرصتی دیگر به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرارخواهد گرفت.

پیش از این حدود هشت سال به طور مستمر مشق قدر در شب قدر توسط خوشنویسان شیرازی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد