شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

مشکلات 11 پتروشیمی فارس در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی می شود

شیراز نیوز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: مشکلات و مسایل مربوط به راه اندازی 11 واحد پتروشیمی مصوب سال های گذشته در این استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار فارس بررسی می شود.

  علی همتی شنبه در گفت و گو با شیراز نیوز افزود: ایجاد این واحدهای پتروشیمی در سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در سال 1387 و همچنین سفرهای استانی دولت های نهم و دهم به این استان به تصویب رسیده است اما این واحدهای پتروشیمی با وجود جذب شمار زیادی از سهامداران، از پیشرفت فیزیکی مناسبی تاکنون برخوردار نیستند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: پیش از این از مجموع 11 پتروشیمی مصوب، جواز تاسیس برای 10 واحد صادر شده است اما مشکلات فرا روی این واحدها مانع از پیشرفت مناسب فیزیکی احداث آنها شده است.

همتی با یادآوری مشکل کمبود آب در استان فارس در شرایط خشکسالی اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز این واحدهای پتروشیمی از ارکان جدی و حیاتی راه اندازی یا توقف فعالیت آنها محسوب می شود.

وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که با اتخاذ راه حل های اصولی، فنی و کارشناسی از همه ظرفیت های استان برای یافتن راه حل عملیاتی خروج از مشکلات واحدهای پتروشیمی بهره گرفت چرا که در غیراین صورت مشکلات بیشتری گریبانگیر استان می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در روزهای اخیر جلسه ای با حضور مدیران عامل پتروشیمی های در دست احداث استان به میزبانی این سازمان برگزار شد که وضعیت سهامداران خرد وکلان و میزان آورده آنها، روند احداث پتروشیمی ها، میزان پیشرفت فیزیکی و چگونگی تامین خوراک و شرایط تسهیل اخذ اعتبارات ریالی و ارزی، مسایل آب، برق و گاز و جاده دسترسی بررسی شد که جمع بندی آن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارایه می شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان های مختلف کشور از جمله این استان به دنبال ابلاغ مصوبه هیات دولت اظهار کرد: این کارگروه ماموریت هایی همچون بررسی مسایل زیرساختی وکمک به امر توسعه صادرات ، بررسی علل وعوامل رکود یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و نیز آسان کردن روند جذب سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال در رفع موانع واحدهای تولیدی بررسی نیاز منابع مالی از بانک ها، مسایل مالیاتی و بیمه ای و ... و ارایه راهکار در استان را برعهده دارد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس گفت: در صورتی که اتخاذ راهکارهایی در مجموعه ظرفیت های استان برای خروج واحدهای پتروشیمی از مشکلات فرارو در این کارگروه فراهم نشود، این مشکلات برای حل و فصل و تصمیم گیری به وزارت صنعت، معدن و تجارت انعکاس می یابد.

بنا برمصوبه هیات دولت، اعضای این کارگروه درهر یک استان ها عبارتند از: استاندار (رییس کارگروه)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر کارگروه)، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد