شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیرکل امور اتباع استانداری فارس: سازمان ملل، زمینه بازگشت اتباع افغانی به کشورشان را فراهم کند


شیراز نیوز- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: سازمان ملل شرایط و زمینه لازم برای بازگشت اتباع و مهاجرین افغانی به کشورشان را فراهم کند.

  به گزارش شیراز نیوز علاالدین کراماتی، شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به بروز حوادث و اتفاقات تلخ و ناگوار در منطقه خاورمیانه افزود: آنچه در کشور افغانستان می گذرد تبدیل به یک بحران شده که وارد دهه چهارم خود شده است و آوارگی را به مشخصه اصلی این کشور و مردم آن تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: توجه به شرایط مردم افغانستان امری ضروری است و حوادث و رویدادهای مقطعی منطقه و جهان نباید سازمان ملل را از بحران افغانستان غافل کند.

مشاور استاندار فارس بیان کرد: امروز آنچه افغانستان را تهدید می کند، احساس بی هویتی افغانی هایی است که در ایران متولد شده اند چرا که آنها نه تعلق خاطری به ایران دارند و نه گرایش به افغانستان که تداوم این روند می تواند این معضل را به یک خطر و تهدید برای جهان تبدیل کند.

کراماتی اضافه کرد: بی توجهی به این افراد ممکن است باعث شود آنها از سوی افراد یا گروه های سودجو مورد استفاده ابزاری قرار گیرند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به تلاش ایران برای حفظ کرامت پناهندگان و مهاجرین افغانی اضافه کرد: سازمان ملل باید برای کمک به بازگشت پایدار و عزتمندانه آوارگان افغانستانی به کشورشان گام های موثری بردارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد