شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

مدیر کل محیط زیست فارس : زباله ها چشم انداز زیبای تفرجگاه های فارس را زشت کرده است


شیراز نیوز - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر لزوم تجدید نظر در مصرف محصولات یکبار مصرف و کیسه های پلاستکی تاکید کرد و گفت : انبوه این مواد و زباله های مصرف محصولات غذایی در تفرجگاههای استان فارس چهره نا زیبایی در این مناطق به نمایش می گذارد.

  دکتر حمزه ولوی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار شیراز نیوز بیان داشت:تالاب های هفت برم ، بهشت گمشده و آبشارمارگون از جمله تفرجگاه های طبیعی است که متاسفانه به رغم همه تذکراتی که محیط زیست در رابطه با پاسداشت طبیعت دراین مناطق داده است مملو از زباله است .

وی ادامه داد: ورودی های شهر شیراز از شمال و شرق و غرب نیز از جمله مبادی است که پوشیده از زباله است و چشم اندازهای نازیبایی دراین مناطق خلق شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس مصرف پت ها(بطری های پلاستیکی) و ظروف یکبار مصرف را عاملی برای انتشار زباله در طبیعت دانست و گفت : متاسفانه روزی که مجوز احداث کارخانه های تولید این ظروف داده شد به فکر انتشار زباله های ناشی از تولید آن نبوده اند و دراین رابطه می بایست از مبدا تولید ظروف چاره اندیشی شود .

وی با بیان اینکه هیچ گریزی از توسعه نیست گفت : توسعه امری الزامی و برای رسیدن به رفاه اجتماعی است اما نباید برای رسیدن به رفاه انسان آسایش خود را به خطر اندازد و در ورطه هلاکت و نابودی فرو رود، تخریب طبیعت و محیط زیست سقوط در ورطه هلاکت و نابودی است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با توجه به این که یکی از معضلات زیست محیطی در شهرهای بزرگ از جمله شیراز ظروف پلاستیک و پلاستیک ها هستند،اولین روز هفته محیط زیست با عنوان روز استانی بدون پلاستیک در استان فارس نامگذاری شده و کارشناسان و ماموران یگان اجرایی محیط زیست با در دست داشتن پوسترهایی از تصاویر زمین و نمونه هایی از مناظر آلوده شده توسط پلاستیک ها و پیامدهای استفاده غیر مناسب از ظروف پلاستکی در دروازه قرآن شیراز حضور یافتند و با ارائه کیسه های پارچه ای به شهروندان ،آنها را به استفاده از کیسه های پارچه ای بادوام به جای پلاستیک ها ترغیب و تشویق کردند.

پنجم ماه ژوین روز جهانی محیط زیست است که همزمان با 16 خرداد هفته محیط زیست آغاز می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد