شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

انهدام باند گدایان سازمان یافته در شیراز

شیراز نیوز- مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان شیراز گفت: یک باند سازمان یافته متشکل از گدایان سازمان یافته، در شیراز متلاشی شد و اعضای آن دستگیر شدند.

  به گزارش شیراز نیوز علیرضا ذاکر عباسعلی، روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:با هدف شناسایی و مبارزه قاطعانه با گدایان حرفه ای و سازمان یافته، پس از انجام فعالیت تحقیقاتی ، از وجود یک گروه سازمان یافته متشکل از گدایان که از استان کرمان برای انجام اعمال خلاف قانون وارد شهر شیراز شده بودند، اطلاعاتی به دست آمد.

وی بیان داشت:پس از چند ماه پیگیری و تلاش مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی و با هماهنگی دستگاه قضایی، افراد فعال در این گروه دستگیر شدند.

ذاکر عباسعلی ادامه داد:پس از دستگیری متهمان ، مشخص شد که این افراد اقدام به توزیع مواد مخدر و همچنین ایجاد مکانی امن برای استعمال مواد مخدر کرده اند.

وی گفت:همچنین در تحقیق و بازرسی هایی که در این زمینه صورت گرفت، تعدادی سلاح سرد به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط و پرونده متشکله در ارتباط با این موضوع برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز افزود:در ادامه طرح برخورد با گروه های سازمان یافته گدایان ، از سال 93 تاکنون چندین گروه سازمان یافته اینچنینی در این شهر شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

او گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه جمع آوری گدایان از خیابان های شهر شیراز، در نیمه نخست فروردین امسال، شاهد حضور کمرنگ گدایان در خیابان های شهر شیراز بودیم.

وی اضافه کرد:در چارچوب اجرای طرح ویژه ایام نوروز، از ابتدای بهمن 93 تا اواسط فروردین 94، تعداد یک هزار و 820 نفر از گدایان و معتادان با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری شیراز از سطح معابر این شهر جمع آوری و ساماندهی شدند.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز افزود: همچنین با همکاری شهرداری شیراز، هم اینک حدود 12 مرکز بازپروری و ترک اعتیاد، مشغول پذیرش افراد معتاد و کارتن خواب هستند.

ذاکر عباسعلی، در مورد اجرای طرح ایجاد اشتغال و حمایت های پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد طرف قرار داد با شهرداری شیراز هم گفت: تاکنون بیش از 70 نفر از معتادان خیابانی با حمایت اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز در بخش خصوصی مشغول به کار شده و چندین نفر از آنان موفق به تشکیل خانواده شده اند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد