شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

وزیر کشور: برای رفع مشکلات به همدلی و همزبانی نیاز داریم

شیراز نیوز - وزیر کشور که برای معارفه استاندار جدید فارس به شیراز سفر کرده است، دردیدار با امام جمعه این شهر و در جمعی که برخی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی هم بودند، گفت: همه نمایندگان دلسوز هستند وشایسته است برای رفع مشکلات فارس با همدلی و همزبانی به دولت کمک کنند.

  به گزارش شیراز نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار که عصر دوشنبه در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، افزود: شرایط استان فارس بسیار ویژه است و جایگاه آن طبق ظرفیت های انسانی و طبیعی که دارد نیست و سرمایه گذاری های مورد انتظار محقق نشده و آمارها نشان می دهد با خشکسالی مواجه شده که نیاز است چند برابر کار شود.

وزیر کشور گفت:استانداری که از بعد اجرایی وعمرانی قوی و با تجربه باشد برای استان فارس انتخاب کرده ایم.

رحمانی فضلی همچنین گفت: آنچه برای این استان انجام دادم برای این است که برای خودم حجت داشته باشم و اصلا خلاف این نیست و این که تصور شود لجبازی و بی اعتنایی شده اصلا نیست .

رحمانی فضلی بیان کرد: آن اسامی را که نمایندگان فارس در مجلس داده بودند توصیح دادیم که هر کدام را با توجه به شرایط کشورو شرایط استان و دولت نمی شد استفاده کرد.

وزیر کشور گفت: آقای افشانی را بعد از بررسی و هم جهت با دولت و مشی اعتدالی انتخاب کردیم و همه اتفاق ها از سر دلسوزی بوده واز انتخابم دفاع می کنم .

رحمانی فضلی افزود: آنچه مهم است اینکه مردم و خدا از ما راضی باشند و یک سر سوزن در زمینه انتخاب استاندار فارس نفسانی تصمیم نگرفتم و دراین زمینه پاسخگو هستم.

وی اضافه کرد: هر اتفاقی در کشور بیفتد وزارت کشور باید پاسخ گو باشد لذا من به عنوان وزیر کشور باید استانداری داشته باشم که بتواند تصمیم بگیرد و کار را جلو ببرد

وزیر کشور خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: خواهش می کنم کمک کنید تا استاندار جدید فارس امور استان را پیش ببرد و آقای افشانی استاندار جدید با مشی اعتدالی که دارد در انتخاب مدیران خود تلاش می کند.

در این دیدار آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: آنچه نمایندگان ما به آن رسیدند حاصل اشارات و هدایت هایی بود که مسوولان محترم کشور در آغاز شروع دولت تدبیر وامید و در این مقطع دوستان را هدایت می کردند که نمایندگان مسایل را در قالب جمع ارائه کنند.

وی ادامه داد: آنچه دوستان انجام دادند نه به عنوان دخالت در قوه مجریه و تصمیم گیری برای وزارت کشور بوده، مومنان با هم مشورت می کنند و بر اساس مشورت اقدام می کنند و بر همین اساس افراد را برای تصدی استانداری فارس معرفی کردند.

امام جمعه شیراز گفت: نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با وحدت رویه و هماهنگی افرادی را که در شرایط فعلی بهترین است معرفی کردند و تصمیم گیری بر عهده مسوولان مربوط بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: مصلحت دیدم از نمایندگان استدعا داشته باشم فضای استان از التهاب خارج شود و استان یک دست و آماده کار و یک اسب زین کرده آماده در اختیار استاندار جدید قرار گیرد.

آیت الله ایمانی گفت: در خدمت آقای افشانی استاندار جدید فارس هستیم و طبیعی است آنچه برای ما مهم است رشد و بالندگی استان است و همه مسایل باید در خدمت استان به کار گرفته شود و اگر سیاسیون دیدگاهی دارند باید در خدمت و تعالی استان باشد .

در این جلسه محمدرضا رضایی کوچی رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار جدید فارس

انتظار داریم با روحیه خدمتگزاری به دور از مسایل حاشیه ای و مسائلی که انسان را از کار اصلی دور می کند با فضای سازنده و همکاری و تعامل کار خود را انجام دهد.

وی افزود:نمایندگان از هر مسوولی که در استان خدمت می کند حمایت و پشتیبانی می کنند و منافع مردم و استان بر هر چیزی ارحجیت دارد.ما نگاه سیاسی به هیچ مدیری نداشتیم و هر کس در استان خدمت کرده حمایت کردیم .

هیات دولت بیست و چهارم تیرماه 94 سید محمد علی افشانی را به عنوان استاندار جدید فارس منصوب و معرفی کرد.

سید محمد احمدی نهم تیر 94 از منصب خود به عنوان استاندار فارس استعفا داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد