شیراز نیوز
شیراز نیوز

شیراز نیوز

رییس کل دادگستری فارس : پیشگیری از شکل گیری شایعات از وظایف مهم اصحاب رسانه است


شیرازنیوز- رییس کل دادگستری استان فارس با حضور در معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز فارس گفت : پیشگیری از شکل گیری شایعات و گرایش های نادرست فکری در جامعه از وظایف مهم اصحاب رسانه است .

  به گزارش دریافتی شیراز نیوز از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، علی القاصی مهر افزود: ایجاد امنیت و آرامش در جامعه در گرو اطلاع رسانی صحیح و سریع خبرنگاران است.
وی با بیان اینکه زحمات قشر خبرنگار در عرصه اطلاع رسانی طاقت فرسا است گفت: عملکرد فعالان عرصه خبر از ابعاد مختلف قابل تحسین و حائز اهمیت است .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تاکید بر این که روز خبرنگار فرصتی است تا مسئولان و مدیران از خدمات خبرنگاران پویا و تلاشگر استان تجلیل کنند،افزود: بخش عمده ای از هدایت افکار عمومی و ایجاد بستر آرامش و امنیت حاصل تلاش های شبانه روزی و بی وقفه شما است.
القاصی تعدد و تکثر رسانه های مجازی را باعث از دست رفتن اعتماد عمومی نسبت به اخبار دانست و افزود: آنچه می تواند این اعتماد و اطمینان را به جامعه بازگرداند تلاش شما فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی های بموقع و صادقانه شما ست.
وی اطلاع رسانی بموقع و صحیح را زمینه ساز امنیت و رشد جامعه ارزیابی کرد و از خبرنگاران خواست تا مسئولان را در دستیابی به این هدف کمک کنند.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه در جمع خبرنگاران تحریریه خبر صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: امروز قدرت رسانه در سطحی است که می تواند از تصمیمات ناصحیح و خارج از ضوابط مدیران و مسئولان جلوگیری کند، بنابراین معتقد هستم با پر رنگ تر شدن نقش نظارتی رسانه ها و برنامه ریزی صحیح و کار کارشناسی با روشنگری و آگاهی بخشی عمومی می توان زمینه اجرای صحیح قوانین و مقررات را فراهم کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد خبرنگاران با کمک مسئولان زمینه ای ایجاد نمایند تا رسالت سنگین نظم دهی و بسط امنیت و آرامش را فراهم نمایند و در نتیجه با اعمال و اجرای صحیح قانون، جامعه به تعالی و بالندگی خود ادامه دهد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این بازدید با بیان اینکه خبرنگاری یکی از حرفه های سخت جهان محسوب می شود، گفت: دقت و سرعت در انتشار اخبار همواره خبرنگار را با نگرانی مواجه می کند.
سید تقی سهرابی با اشاره به ضرورت انتشار بموقع اخبار و سیاست گذاری صحیح رسانه ها افزود: عملکرد صحیح و سریع رسانه ها، موجب اعتماد سازی و اطمینان بخشی در مخاطبان و جلوگیری از انتشار شایعه در جامعه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد